5 گوشی اندرویدی با قابلیت ضبط صدای استریو و قیمت مناسب

سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
ولی اگر جزء آن دسته از افراد هستید که ضبط صدای استریو برای شما مهم است در ادامه با 5 گوشی‌هوشمند میان‌رده که این قابلیت را دارند، آشنا می‌شویم.
تبلیغات

شاید وقتی صحبت از ویژگی‌های سخت‌فزاری یک گوشی‌هوشمند می‌شود در حضور مواردی مثل نمایشگر، پردازنده، باتری، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ... قابلیت ضبط صدای استریو آخرین موردی باشد که مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد؛ شاید هم هرگز مورد توجه قرار نگیرد.

نوکیا روند خوبی را با ایجاد قابلیت ضبط صدای با کیفیت در گوشی 808Pure view آغاز کرد و همیشه این قابلیت را در گوشی‌های هوشمند خود با حداقل 4 میکروفون که از  قابلیت حذف نویز بهره میبردند ادامه داد؛ درست مثل کاری که در لومیا 930 هم شاهدش بودیم. اما مدت‌ها است که شاهد پرچمداری از سری لومیا نبوده‌ایم و از طرفی دیگر پرچمداران بازار هم قابلیت ضبط صدای استریو را دارند.

 همه گوشی‌های میان‌رده وقتی صحبت از ضبط صدا می‌شود یکسان نیستند. برخی از تولیدکنندگان اخیراً توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های ضبط صدای گوشی‌های خود کرده‌اند و این امر در برخی از گوشی‌های میان‌رده امسال دیده می‌شود. در ادامه با برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی سال ۲۰۱۵ که صدای استریو ضبط می‌کنند و قیمت مناسبی هم دارند آشنا می‌شویم.

 اکسپریا ام 4 آکوا

Sony Xperia M4 Aqua

این گوشی‌ سونی گواهینامه IP68 دارد و به پردازنده 8 هسته‌ای 64 بیتی با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین جلوی 5 مگاپیکسل مجهز است. اکسپریا M4 Aqua از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و قابلیت ضبط صدای استریو را دارد. 

طراحی زیبا و جذاب‌تر از یک دستگاه میان‌رده، استفاده هنرمندانه از پلی‌کربنات و پلاستیک براق با جلوه فلز و شیشه، وزن کم، ضخامت باریک، مشخصات فنی قابل قبول و قدرتمند، عمر باتری عالی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه 4G، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن از امتیازات اصلی اکسپریا ام 4 آکوای سونی در مقابل رقبای کمپانی های دیگر به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی تخصصی اکسپریا ام 4 آکوا  را در زومیت بخوانید.

پی 8 لایت هواوی

Huawei P8 Lite Review 001

P8 lite هواوی مجهز به نمایشگر 5 اینچی HD، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای 64 بیت با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی (که قابل افزایش از طریق کارت میکرو SD است)، دوربین 13 مگاپیکسلی با فلاش دوگانه و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی است. این گوشی‌ هواوی طراحی زیبایی دارد و دارای قابلیت ضبط صدای استریو است.

ردمی 2 شیائومی

Xiaomi Redmi 2 Review TI

این گوشی‌ شیائومی مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 است. شیائومی از پردازنده‌ی 64 بیتی اسنپدراگون 410 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز و 1 گیگابایت رم در این مدل استفاده کرده است. Redme 2  دارای حافظه‌ی ذخیره‌سازی 8 گیگابایتی است که قابل افزایش از طریق کارت میکروSD نیز هست. دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 2 مگاپیکسلی هم در جلوی این گوشی تعبیه شده است. ردمی 2 با قیمت مناسب به بازار عرضه شده و از قابلیت ضبط صدای استریو بهره می‌برد.

ذن فون 2 ایسوس

Asus Zenfone 2 Review 001

ذن فون 2 ایسوس از جمله گوش‌هایی است که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. این گوشی‌هوشمند دارای مدل‌های متنوع است.

دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی از جمله مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ ایسوس هستند. ذن فون 2 ایسوس مجهز به ضبط صدای استریو است که باعث می‌شود صدا را با کیفیت بالاتری ضبط کنید و در هنگام فیلم‌برداری کیفیت صدای واضح‌تری داشته باشید.

 موتو E موتورولا (۲۰۱۵) 

Motorola Moto E 2015 Review TI

نسخه‌ی سال ۲۰۱۵ سری E  موتورولا دارای قابلیت ضبط صدای استریو است. پردازنده 1.2 گیگاهرتزی اسنپدراگون (اسنپدراگون 410 برای نسخه LTE و پردازنده‌ی اسنپدراگون 200 برای نسخه 3G)، نمایشگر 4.5 اینچی با روزلوشن 540 در 960 ، دوربین 5 مگاپیکسلی اصلی در و دوربین VGA در جلو از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌هومشند هستند.

یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل گسترش توسط کارت حافظه از دیگر مشخصات فنی این گوشی موتورولا است.

موتورولا برای تأمین انرژی موتو E باتری 2390 میلی‌آمپر ساعتی را انتخاب کرده است. موتو E یک تلفن ارزان‌قیمت خوب است. اگر بخواهید با 530 هزار تومان یک تلفن هوشمند بخرید، نسل دوم موتو E تنها گزینه برای شما نیست؛ اما بدون شک یکی از بهترین‌ گوشی ها است و باید در لیست شما گنجانده شود.

اگر خیلی به موبایل‌های بزرگ علاقه ندارید و دوست دارید یک دستگاه 4.5 اینچی جمع و جور خوش دست داشته باشید، باید به موتو E نسل دوم فکر کنید. اما اگر کیفیت عکاسی برایتان اهمیت خاصی دارد بهتر است به سراغ رقبای آن بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی هوشمند بررسی تخصصی زومیت برای موتو E  نسخه ۲۰۱۵ را بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات