مایکروسافت دستگاه هایی که به طور پیش فرض به ویندوز 10 مجهز می شوند را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در نمایشگاه کامپیوتکس 2015 که در تایوان در حال برگزاری است، محصولات جدید شرکای خود را که به ویندوز ۱۰ مجهز می‌شوند را معرفی کرد. این محصولات شامل رایانه‌های شحصی، لپ‌ تاپ‌ها و تبلت‌ها است.
تبلیغات

تونی پرافت مدیر ارشد مایکروسافت اعلام کرده که پیش بینی می‌شود در طول دو تا سه سال آینده، یک میلیارد دستگاه به ویندوز ۱۰ مجهز شوند. این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس اعلام کرد دستگاه‌های معرفی شده تنها نمونه‌ای از همکاری مایکروسافت با برندهای برتر به منظور مجهز کردن محصولات جدید آن‌ها به ویندوز ۱۰ است.

اما چه محصولاتی در این نمایشگاه معرفی شدند؟ دستگاه‌هایی مانند رایانه‌های شخصی، لپ‌ تاپ‌ها و تبلت‌ها از سازندگانی مانند اچ‌پی، ایسوس، ایسر و دل جزو این محصولات جدید هستند. در بین این محصولات لپ‌ تاپ دل XPS 15 نسبت به دیگر محصولات جلب توجه کرد، زیرا این دستگاه به صفحه نمایش بدون حاشیه مجهز شده است.

محصولات جدید ایسوس با نام‌های Transformer Book T100HA و Zen AiO 7240 به پردازنده چهار هسته‌ای Core i7، کارت گرافیک Nvidia GTX 960M و سیستم دوربین سه‌ بعدی مجهز شده‌اند که این دستگاه‌ها ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند، علاوه بر این شرکت ایسوس مدعی شده که مشخصات این سیستم به گونه‌ای است که برای گیمرها بسیار مناسب خواهد بود. شرکت ایسر نیز محصول جدید خود را که رایانه‌ی all-in-one با نام Aspire Z3-710 است را معرفی کرد، از جمله مشخصات آن می‌توان به نمایشگر با ضخامت ۱.۴ اینچی و مجهز به ویندوز ۱۰ اشاره کرد. 

کمپانی اچ‌پی نیز دو دستگاه جدید را معرفی کرد؛ یکی از این دستگاه‌ها تبلتی است که هنوز اسم و مشخصات آن معرفی نشده است. محصول بعدی این شرکت یک تبلت هیبریدی با نام X2 است که از مشخصات آن می‌توان به لولای مغناطیسی اشاره کرد که این لولا وظیفه‌ی تبدیل دستگاه مذکور را به دو حالت لپ تاپ و تبلت دارد؛ اگرچه شرکت اچ‌پی از آن به عنوان یک تبلت یاد می‌کند.

در نهایت توشیبا یک کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ را معرفی کرد. در این کامپیوتر قابلیت Windows Hello فراهم شده که به لطف این ویژگی کامپیوتر جدید توشیبا به یک اسکنر بیومتریک و دوربینی با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مجهز شده است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به نمایشگر با رزولوشن 4K و پشتیبانی از دستیار صوتی کورتانا اشاره کرد. . کمپانی‌های Foxconn و Quanta نیز از کامپیوترهای شخصی رونمایی کردند که قابلیت تبدیل تلویزیون به رایانه با پشتیبانی از Windows Hello و کورتانا را دارند. متاسفانه هنوز جزئیات بیشتری در خصوص تاریخ عرضه این محصولات منتشر نشده اما به زودی و در روز هفتم مرداد شاهد عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات