اپل رزولوشن نمایشگر نسل جدید گوشی های آیفون را ارتقا می دهد

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل معمولا عادت ندارد که تکنولوژی منحصر بفردی را به طور غیرمنتظره در گوشی آیفون خود ارائه دهد، از این‌رو همواره تصمیم دارد یک تکنولوژی را از لحاظ کارایی و کیفیت تست کرده سپس آن را در محصولات خود تعبیه کند. حال بر اساس شایعات این کمپانی گوشی آیفون 6s را به رزولوشن 1080p و آیفون 6s پلاس را به پنل 2K مجهز می‌کند.
تبلیغات

به احتمال زیاد شرکت اپل تغییراتی را در رزولوشن صفحه نمایش گوشی‌های آیفون جدید ایجاد خواهد کرد. همان طور که اطلاع دارید گوشی‌های اندرویدی بسیار زودتر از گوشی‌های آیفون به سایز صفحه نمایش ۵ اینچی مجهز شدند، اما شرکت اپل از این موضوع کناره‌گیری کرد که بالاخره پس از چندین سال نمایشگر گوشی‌های آیفون ۶  و آیفون ۶ پلاس را بزرگتر از ۴ اینچ تولید کرد.

به هر حال این امکان به وجود می‌آید که وضوح و تعداد تراکم پیکسلی آیفون‌های جدید فرق خواهد کرد. به گزارش شبکه‌ی چینی Feng اپل احتمالا گوشی آیفون 6s را به رزولوشن 1080p و گوشی آیفون 6s پلاس را به رزولوشن 2K مجهز می‌کند. پیش از این شایعاتی در خصوص اپل منتشر شده بود که این شرکت مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار برای یک تولیدکننده‌ی صفحه نمایش گوشی‌ها با نام JDI به منظور تولید نمایشگرهای نسل جدید آیفون‌ها سرمایه گذاری کرده است. بنابراین گمانه‌زنی‌هایی به وجود می‌آید که اپل پنل صفحه نمایش متفاوتی را در نسل جدید گوشی‌های آیفون ارائه می‌کند؛ علاوه بر این احتمالا اپل برای گوشی آیفون 6s سایز ۴.۷ اینچی و برای گوشی آیفون 6s پلاس سایز ۵.۵ اینچی را ترجیح دهد.

همچنین منبع مذکور مدعی شده که دوربین آیفون‌های جدید به سنسور ۱۲ مگا پیکسلی سونی مجهز می‌شود که به نوبه‌ی خود پیشرفت چشمگیری برای اپل به شمار می‌رود. علاوه بر این تکنولوژی RGBW و عملکرد بسیار خوب دوربین در نور کم برای این سنسور فراهم می‌شود.

اگر همه‌ی شایعات را جمع‌بندی کنیم، می‌توان گفت‌ که گوشی‌های آیفون نسل جدید حتی بیشتر از انتظار کاربران ارتقا می‌یابند. در فصل بهار سال قبل، کمپانی JDI اعلام کرد که اولین پنل Quad HD با تکنولوی لمسی تولید کرده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که شاهد پنل مذکور در گوشی آیفون 6s پلاس باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات