رشد 37 درصد میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار چین پس از عرضه‌ی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
تا پیش از عرضه‌ی آیفون 6 و 6 پلاس به بازار، بسیاری از کمپانی‌ها برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین رده‌ی ارزان قیمت به بازار چین در حال رقابت بودند، حال آنکه پس از عرضه‌ی پرچمداران اپل به بازار، میانگین گوشی‌های هوشمند در بازار چشم بادامی‌ها تا 40 درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

پس از عرضه‌ی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر در مقایسه با نسل‌های پیش به بازار، این کمپانی با استقبال کاربران روبرو شد، بطوریکه حتی در کشور چین نیز بخت و اقبال با اپل یار بود، بطوریکه پرچمداران این شرکت موفق می‌شدند در هر فصل در میان کمپانی‌هایی که بیشترین فروش را داشتند، جای بگیرند. همین موضوع باعث شده تا میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار چین با افزایش محسوسی روبرو شود. از دیرباز چین به بازاری محبوب برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت که بعضا قیمتی پایین‌تر از 100 دلار دارند، شناخته می‌شد.

به گزارش بلومبرگ و براساس آماری که توسط IDC منتشر شده، در جریان سه ماهه‌ی سوم سال 2014 میلادی، میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار چین 192 دلار بود؛ حال اعداد نشان از افزایشی 37 درصدی دارند، بطوریکه براساس آمار منتشر شده برای فصل اول سال جاری، میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار چین به 263 دلار رسیده است.

میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی نیز 297 دلار است. با توجه به اینکه تولیدکنندگان چینی همچنان با در نظر گرفتن قیمت به عنوان اولین معیار به ارائه‌ی محصولات خود می پردازند، رشدی 37 درصدی بسیار جالب توجه است.

رشد میانگین قیمت بازار با نگاهی به رشد کلی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند که 4 درصد کاهش یافته، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. این برای اولین بار در 6 سال گذشته است که بازار گوشی‌های هوشمند در چین کاهش عرضه را به خود دیده است، هرچند اپل با رشدی 62 درصدی روبرو بوده است.

کیتی فاک، مدیر اجرایی IDC در چین چنین اظهار نظر می‌کند:

بازار گوشی‌های هوشمند در حال رسیدن به نقطه‌ی اشباع است. بازار چین اغلب به عنوان یک بازار در حال توسعه در نظر گرفته می‌شود در حالی که حقیق چیز دیگری است. اکثر گوشی‌های فروخته شده در بازار چین از نوع هوشمند است که این موضوع بازار چین را شبیه به بازار کشورهایی نظیر آمریکا، بریتانیا، استرالیا و ژاپن می‌کند. همچون کاربران در این بازارها، چینی‌هایی که از گوشی‌های معمولی استفاده می‌کنند، درصدد بروزرسانی و استفاده از یک گوشی هوشمند هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات