Discovery Channel میزبان پخش بازی های المپیک خواهد بود

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آخرین گزارش‌ها، شبکه‌ی تلویزیونی Discovery که در زمینه‌ی پخش برنامه‌های مستند در زمینه حیات وحش، فناوری مسافرت و علوم مختلف فعالیت دارد، مبلغ ۱.۴۵  میلیارد دلار تنها به منظور پخش بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ به اروپا پرداخت کرده است.
تبلیغات

 بر طبق روال همیشه که بازی‌های المپیک در شبکه‌ی BBC پخش می‌شد، این بار پخش این بازی‌ها را شبکه‌ی تلویزیونی Discovery برعهده دارد. این مسابقات هر چهار سال یکبار برگزار شده و بی‌بی‌سی همواره میزبان پخش این مسابقات به صورت زنده بود. حال شبکه‌ی تلویزیونی Discovery با پرداخت مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ را برعهده می‌گیرد. این شبکه با برعهده گرفتن مسئولیت پخش بازی‌ها، سهم بزرگی از بازار پخش و نشر تلویزیون‌های خارجی را کسب می‌کند. 

این تغییر برای بسیاری از افراد جای تعجبی بود زیرا همواره BBC  این بازی‌ها را پخش می‌کرد. شبکه‌ی BBC در حال حاضر اجازه و حق پخش بازی‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ را دارد اما پس از آن، شبکه‌ی تلویزیونی Discovery مسئولیت و حق پخش بازی‌ها را به سراسر اروپا دارد. اخیرا دیوید زاسلاو مدیرعامل ارتباطات دیسکاوری اعلام کرده که این کمپانی آماده‌ی برعهده گرفتن حق پخش برخی از مستندات دارای حق پخش BBC است؛ اگرچه این امر می‌تواند به شبکه‌ی بی‌بی‌سی اجازه دهد تا برخی حقوق شبکه‌ی تلویزیونی Discovery را خریداری کند. از جمله حقوقی که این شبکه دارد می‌توان به پخش زنده‌ی برنامه‌های تلویزیونی، پخش به صورت آنلاین و پخش ویدئو برای پلتفرم‌های موبایل به ۵۰ کشور مختلف است، البته روسیه در لیست این کشورها قرار ندارد. این قرارداد در رابطه با پیوستگی کانال Eurosport اسپورت دیسکاوری نیز بسته شده است.

شبکه‌ی دیسکاوری، Eurosport را یک سال پیش با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار تصاحب کرد. این کانال معمولا بازی‌های ورزشی اروپایی مانند فوتبال، کریکت و اتومبیل رانی را پخش می‌کند. دیسکاوری به امید تصاحب سهم بزرگی از بازار پخش تلویزیونی اروپا این کانال را خرید، از این‌رو بازار آمریکایی هدف این شبکه نبوده است. 

برخی افراد با این خبر جدید ناامید شدند، زیرا به عقیده‌ی آن‌ها شبکه‌ی BBC علاوه بر پخش با کیفیت بازی‌ها، تبلیغات را از برنامه‌ی پخش خود حذف کرده بود. دیوید زاسلاو مدیرعامل ارتباطات دیسکاوری اعلام کرد که این توافق یک گام به سوی ساخت کانال‌های تلویزیون ورزشی در اروپا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات