نیروی دریایی آمریکا سالانه‌ 9 میلیون دلار برای پشتیبانی از ویندوز ایکس پی به مایکروسافت پرداخت می‌کند

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی توسط مایکروسافت، اما شماری از سازمان‌ها همچنان به استفاده از این سیستم‌عامل ادامه می‌دهند؛ نیروی دریایی آمریکا نیز از جمله‌ی همین سازمان‌ها است که سالانه 9 میلیون دلار به مایکروسافت پرداخت می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ایکس پی پایان داد و اعلام کرد که دیگر بروزرسانی امنیتی را برای مشکلات موجود در این سیستم‌عامل ارائه نخواهد داد؛ با این حال شماری از کمپانی‌ها و سازمان‌ها همچنان از این نسخه استفاده می‌کنند و در قبال پشتیبانی صورت گرفته، مبلغی را به ردموندی‌ها پرداخت می‌کنند تا در برابر حملات احتمالی صورت گرفته از سوی هکرها در امان بمانند.

نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در نظر دارد تا سیستم‌های خود را به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل این کمپانی بروز کند. این بخش از ارتش انتظار دارد تا عملیات بروزرسانی را تا 12 جولای 2016 به پایان برساند.

البته احتمالاتی نیز مبنی بر ایجاد تأخیر در این بروزرسانی وجود دارد؛ بطوریکه براساس قرارداد مایکروسافت با ارتش، پشتیبانی از ویندوز ایکس پی توسط مایکروسافت می‌تواند تا 8 ژوئن 2017 نیز ادامه داشته باشد که در این صورت مبلغ پرداخت شده از سوی نیروی دریایی به 31 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

استیون دیویس، سخنگوی فرماندهی سیستم‌های فضا و دریایی ارتش در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

نیروی دریایی آمریکا وابسته به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی قدیمی است که این نرم‌افزارها نیز به ویندوزهای قدیمی وابسته هستند. تا زمانی که نرم‌افزار‌های مورد استفاده توسط ارتش بروزرسانی شوند، باید سرویس‌های کنونی پشتیبانی شوند.

اگرچه مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ایکس پی را در آوریل 2014 پایان داد، اما نیروی دریایی در خصوص این موضوع واکنشی نشان نداد تا اینکه در جولای 2014، دریاسالار تد برنچ، مدیر ارشد اطلاعات نیروی دریایی آمریکا دستور داد تا تمام پی‌سی‌های نیروی دریایی تا آوریل 2015 به ویندوز ایکس پی بروز شوند. همچنین در صورت عدم برخورداری از مشخصات فنی مناسب، سیستم‌های مورد نظر کنار گذاشته شوند.

دیویس به این نکته اشاره کرده که بخشی از کامپیوترها بروزرسانی شده‌اند، هرچند بخش بزرگی که در داخل کشتی‌ها، ناوها و زیردریایی‌ها قرار دارند، هنوز بروزرسانی نشده‌اند.

نیروی دریایی آماری در خصوص تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز ایکس پی خود نداده، اما رقم 9 میلیون دلاری حکایت از این دارد که تعداد پی‌سی‌های این ارگان چندان زیاد نیست.

مسأله‌ی استفاده از ویندوز ایکس پی تنها محدود به نیروی دریایی نیست؛ چراکه 44 درصد از کسب و کارها هنوز از این نسخه‌ی ویندوز استفاده می‌کنند. براساس آمارهای منتشر شده در حال حاضر بیش از 15 درصد از پی‌سی‌های جهان از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات