سامسونگ دو مانیتور 4K با پشتیبانی از فناوری FreeSync معرفی کرد

یک‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ هفته‌ی گذشته چند مانیتور جدید خود را با رزولوشن 4K و پشتیبانی از فناوری فری سینک (FreeSync) اِی اِم دی معرفی کرد. محصولات جدید سامسونگ شامل یک مانیتور 23.6 و 28 اینچی است.
تبلیغات

هفته‌‌ی پیش سامسونگ دو مانیتور اولترا HD جدید خود را با پشتیبانی از فناوری فری سینک AMD معرفی کرد. این دو مانیتور سامسونگ شامل نمونه‌ی 23.6 اینچی U24E590D و نمونه‌ی 28 اینچی U28E590D است. با وجود برخورداری از ویژگی‌های مشترکی نظیر برخورداری از رزولوشن 4K و فناوری فری سینک AMD، تفاوت‌هایی نیز بین این دو محصول وجود دارد.

تفاوت اصلی این دو مانیتور استفاده از دو نوع پنل نمایشی متفاوت در هر یک از این محصولات است. مانیتور کوچک‌تر از وجود پنل PLS بهره می‌برد درحالی‌که مانیتور بزرگ‌تر از وجود پنل TN برخوردار است. باتوجه به این موضوع، زاویه‌ی دید نمونه‌ی کوچک‌تر بیش از مانتیور بزرگ‌تر است، بطوریکه مانیتور 24 اینچی دارای زاویه‌ی دید 178 درجه‌ی افقی و عمودی و نمونه‌ی بزرگ‌تر دارای زاویه‌ی دید 170 درجه افقی و 160 در جه عمودی است. برتری U28E590D نیز در روشنایی بیشتر و مدت زمان پاسخگویی کمتر در مقایسه با نمونه‌ی کوچک‌تر نهفته است. روشنایی صفحه‌ی نمایش مانیتور بزرگ‌ و کوچک به ترتیب 370 و 300 کاندلا بر متر مربع است.

مانیتور اولترا اچ‌دی سامسونگ

هر دو نمونه از پورت HDMI و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند. از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دو مانیتور باید به قابلیت تصویر در تصویر و حالت بازی اشاره کرد. سامسونگ مدعی است که در حالت بازی نحوه‌ی نمایش تصاویر از طریق بالا رفتن سرعت پاسخگویی به تغییر رنگ‌ها و روشنایی تشدید می‌شود. از جمله‌ی ویژگی‌های این مانتیورها باید پشتیبانی از فری سنک AMD خواند که به‌عنوان رقیبی برای جی سینک انویدیا در دسترس است. این فناوری برای ازبین‌بردن لگ در نمایش تصاویر هنگام بازی‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت مانیتور U28E590D  حدود 600 دلار است و U24E590D با پرداخت 400 دلار در اختیار کاربران قرار گرفته است. نظر شما در خصوص این مانیتورها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات