پیش از معرفی ویندوز 10 مایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 پایان می‌دهد

یک‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اگر احیاناً جزء افرادی هستید که در جریان جدیدترین اخبار مربوط به ویندوز سرور نیستید، باید بگوییم که مایکروسافت  به پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 در تاریخ 14 جولای 2015 پایان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است که پس از 14 جولای دیگر بسته‌های امنیتی که باعث محافظت در برابر ویروس‌ها، اسپای‌وِرها و سایر  نرم‌افزارهای مخرب می‌شوند، پشتیبانی فنی و همچنین بروزرسانی برای ویندوز سرور 2003 انجام نمی‌شود. شرکت‌هایی که هنوز از ویندوز سرور 2003 استفاده می‌کنند حالا باید به نسخه جدیدی از ویندوز سرور بروزرسانی کنند در غیر این صورت در خطر آسیب‌پذیری خواهند بود.

مایک لوموناکو- مدیر بازاریابی و ارتباطات  Open Systems Technologies در رابطه با این موضوع می‌گوید: 

هر محصول نرم‌افزاری یک چرخه عمری دارد. پایان پشتیبانی به روزی گفته می‌شود که پس از آن مایکروسافت دیگر رفع مشکلات اتوماتیک، بروزرسانی یا پشتیبانی فنی آنلاین ارائه نمی‌دهد. 13 سال است که ویندوز سرور 2003 عرضه شده و دو نسخه جدیدتر یعنی ویندوز سرور 2008 و 2012 هم پس از آن آمده‌اند بنابراین هزینه‌ی پشتیبانی از ویندوز 2003 در چنین شرایطی سنگین است.

 البته پایان پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 به این مفهوم نیست که دیگر ویندوز سرور 2003 از کار خواهد افتاد؛ بلکه به این مفهوم است که شرکت‌هایی که داده‌های مهمی دارند و هنوز هم از ویندوز سرور 2003 استفاده می‌کنند حالا بیشتر در خطر ویروسی شدن یا سایر تهدیدات امنیتی هستند. 

لوموناکو در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

کاربران می‌توانند ویندوز سرور خود را به یکی از نسخه‌های جدیدتر یا سرویس‌های مبتنی بر کلاود بروزرسانی کنند. فروشندگان نرم‌افزار و ارائه دهندگان خدمات در بازار هستند که به افراد و شرکت‌ها در این بروزرسانی کمک می‌کنند. 

مایکروسافت درصدد است تا جدیدترین سیستم‌عامل خود یعنی  ویندوز 10 را 29 جولای عرضه کند و پیش از این تاریخ به پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 پایان می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات