اکسپلورر، توپی مجهز به دوربین و سنسورهای مختلف برای شناسایی مکان‌های ناشناخته

شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
داشتن تصویر از یک ساختمان تخریب شده برای آتش نشانان یا آگاهی بصری از خطرات موجود در یک محل که پلیس قصد دارد وارد آن شود، می‌تواند عملکرد این دو گروه را بسیار بهبود بخشد؛ چنین ایده‌هایی باعث طراحی و تولید توپی با نام Explorer شده که به دوربین، ال‌ای‌دی برای روشنایی و انواع سنسورها مجهز است.
تبلیغات

اکسپلورر نام توپی است که از وجود دوربین‌ها، ال‌ای دی برای روشنایی و همچنین انواع سنسورها بهره‌مند می‌برد. برای استفاده از این گجت جالب‌توجه کافی است آن را در محلی که می‌خواهیم اطلاعاتی را از آن به دست آوریم، رها کنیم. براساس اطلاعات ارائه شده، این توپ از وجود 6 دوربین بهره می‌گیرد که به محض ورود به مکان مشخص شده، شروع به تصویربرداری می‌کنند. سپس نرم‌افزار توسعه‌یافته، تصاویر ثبت شده توسط هر 6 دوربین را بصورت هوشمند در زمان بسیار کوتاه در قالب یک تصویر پانوراما ویرایش می‌کند. با وجود قابلیت هات‌اسپات، این تصاویر به سرعت به گوشی‌هوشمند کاربر ارسال می‌شود تا از این طریق پیش از ورود به مکان مورد‌نظر، تصویر روشنی از آن در دست باشد.

کمپانی تولیدکننده‌ی اکسپلورر یک استارت آپ است که توسط فرانسیسکو آگویلار از دانشگاه MIT تأسیس شده است. وی ایده‌ی ساخت چنین محصولی را از پنج سال پیش و پس از زلزله‌ی هائیتی در سر داشته؛ چراکه عملیات نجات در آن زمان به وسیله‌ی دوربین‌های فیبرنوری گران‌قیمت صورت می‌گرفت که استفاده از آن مستلزم صرف زمان زیادی بود. دوربین‌هایی که از ساختار توپی شکل استفاده می‌کنند، اخیراً در مدل‌های مختلفی روانه‌ی بازار شده‌‌اند، اما اکسپلورر صرفاً برای استفاده در عملیات پلیسی و نجات توسعه یافته است. کمپانی Bounce Imaging اعلام کرده که تعداد زیادی از این گجت‌ها را برای ادارات پلیس در سراسر کشور ارسال خواهد کرد. در مرحله‌ی بعد آگویلار در نظر دارد تا فناوری اتصال تصاویر بصورت‌هوشمند را در پهپادها یا شاید نسل بعدی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات