40 درصد از کمپانی‌ها در سال اول به ویندوز 10 بروزرسانی خواهند کرد

جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت انتظار دارد تا پس از انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 در اواخر ماه آینده‌ی میلادی، تا سال 2017 شاهد بروزرسانی یک میلیارد گجت به آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل خود باشد. براساس آمار منتشر شده، 40 درصد از کمپانی‌ها درصدد بروزرسانی به ویندوز 10 در سال اول عرضه‌ی این سیستم‌عامل هستند.
تبلیغات

ویندوز 10 مایکروسافت اواخر ماه آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد و از این‌رو بسیاری مشتاقانه در انتظار انتشار این سیستم‌عامل هستند. براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از یک تحقیق است، 96 درصد از افراد حرفه‌ای حوزه‌ی IT به ویندوز 10 علاقه دارند. بر این اساس بیش از 60 درصد از دپارتمان‌های IT نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز 10 را آزمایش می‌کنند. همچنین باید به آمار 40 درصدی کمپانی‌هایی که برای بروزرسانی به ویندوز 10 در سال اول عرضه برنامه‌ریزی کرده‌اند نیز اشاره کرد. 33 درصد از کمپانی‌ها نیز در نظر دارند تا در دو سال اول به ویندوز 10 بروزرسانی کنند.

پیتر سای از مؤسسه‌ی اسپایس ورکز در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

بطور معمول در مورد هر سیستم‌عاملی، متخصصین IT به انتظار می‌نشیند تا از این موضوع که سیستم‌عامل به بهترین شکل ممکن از هر جنبه بدون ایراد هست، اطمینان حاصل کنند. حال آنکه با توجه به بازخوردهای مثبت در مورد نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز 10، متخصصان IT از این ویندوز استقبال خواهند کرد و در نتیجه انتظار می‌رود آمار استفاده از ویندوز 10 بسیار بالا باشد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که اغلب کمپانی‌ها در مورد مرورگر جدید ویندوز 10 که با نام اج شناخته می‌شود، نظر مثبتی دارند. براساس این تحقیق، نیمی از پرسش شوندگان اطلاعی از مرورگر جدید ندارند؛ در حالی که 23 درصد نیز نظری خنثی در رابطه با این مرورگر داشتند. همچنین 4 درصد دیدگاه منفی خود را در رابطه با این مرورگر ابراز کردند. 51 درصد از افراد حرفه‌ای فعال در حوزه‌ی IT اعلام کرده‌اند که به دلیل بهبود امنیت به ویندوز 10 بروز خواهند شد؛ در حالی که 64 درصد منوی استارت جدید را دلیل بروزرسانی خوانده‌اند. همچنین 55 درصد امکان بروزرسانی رایگان از ویندوز 7 و ویندوز 8.1 را دلیل اصلی مهاجرت به آخرین نسخه‌ی ویندوز عنوان کرده‌اند.

در نظر گرفتن سخت‌افزار مناسب نیز بخشی از نگرانی کاربران را تشکیل می‌دهد. 79 درصد از کاربران در مورد مناسب بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار فکر کرده‌اند. حال باید دید که آیا ویندوز 10 تا سال 2017 به آمار یک میلیارد دستگاه خواهد رسید یا خیر؟

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات