لنوو نوت‌ بوکی امروزی با طراحی نوستالژیک را به نمایش گذاشت

جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید هیچ برندی در دنیای کامپیوتر مثل تینک‌پد نباشد. این برند در سال 1992 معرفی شد و از آن تاریخ تابحال بطور پیوسته در حال تولید شدن است. در ادامه طرحی از یک تینک‌پد امروزی البته با عناصری که نوستالژیک هستند و ما را به یاد طرح‌های قدیم تینک‌پد می‌اندازند، می‌بینیم.
تبلیغات

دو سری از نوت بوک‌های برند تینک‌پد یعنی سری T و سری X،  قدیمی‌ترین سیستم‌هایی هستند که هنوز هم در حال تولیدند. هر کدام از محصولات این سری از زمان معرفی خود در سال 2000 تاکنون بطور مرتب بروزرسانی شده‌اند.

چنین تاریخی نشان می‌دهد که این برند طرفداران سرسخت خود را دارد که البته بسیاری از آن‌ها با طراحی‌های اخیر لنوو مخالف هستند. مثل هر تولیدکننده‌ی نوت بوکی، لنوو تلاش زیادی کرده تا تینک‌پدها را نازک‌تر، سبک‌تر و زیباتر کند. فرم فکتور نمایشگر از 4:3 به 16:10 و بعد 16:9 تغییر کرده است. یک ردیف از کیبورد کاسته شده و برخی ویژگی‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

retrothinkpad3-970x647-c

در بسیاری از موارد این تغییرات لازم بوده، ولی لنوو هواداران خود را فراموش نکرده است. دیوید هیل- قائم مقام هویت و طراحی لنوو در وبلاگ رسمی این شرکت، نوت‌بوک نوستالژیکی را به نمایش گذاشته است که یادآور بسیاری از ویژگی‌های نوت‌بوک‌های لنوو در سال‌های دور است. فرم فکتور نمایشگر 16:10، کیبورد 7 ردیفه، ضامنی که باعث می‌شد نمایشگر همیشه بسته بماند و البته دو ThinlLights که LED های کوچکی در بالای نمایشگر هستند و حکم لامپ‌های رومیزی مینیاتوری را دارد.

retrothinkpad2-970x647-c

این سیستم همچنین دارای دکمه اینتر آبی رنگ، لوگوی چند رنگ ThinkPad و البته لیبل کلاسیک سری T است. البته همه چیز این نوت‌بوک نوستالژی نیست و این نوت‌بوک به ویژگی‌های امروزی نیز مجهز است. لبه‌های نازک 15 میلی‌متری جلوه زیبایی به این نوت‌بوک داده‌اند. مشخصات سخت‌افزاری این نوت‌بوک ذکر نشده و هنوز مشخص نیست که آیا قرار است لنوو چنین نوت‌بوکی را تولید کند یا این تصاویر فقط طرح‌هایی روی کاغذ هستند. به نظر می‌رسد که این پست آقای هیل بیشتر یک نظرسنجی باشد تا بازخورد هواداران را بسنجد. نظر شما در مورد طرح این نوت‌بوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات