اسنپدراگون 820 مبتنی بر هسته‌های Kyro با فرکانس 3.0 گیگاهرتز توسط سامسونگ تولید خواهد شد

جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل که اسفندماه گذشته برگزار شد، کوالکام نسل جدید تراشه‌ی پرچمدار خود را با نام اسنپدراگون 820 معرفی کرد. حال گزارشی منتشر شده که نشان از نهایی‌شدن مشخصات فنی این تراشه‌ی جدید دارد.
تبلیغات

کوالکام در زمان معرفی نسل جدید تراشه‌ی خود اعلام کرد که اسنپدراگون 820 مبتنی بر هسته‌های اختصاصی کایرو (Kyro) با قابلیت انجام پردازش‌های 64 بیتی خواهد بود. براساس گزارشی که در چین منتشر شده، هسته‌های کایرو مورد استفاده در اسنپدراگون 820 فرکانسی 3.0 گیگاهرتزی خواهند داشت. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این تراشه توسط سامسونگ و براساس لیتوگرافی 14 نانومتری این کمپانی به تولید خواهد رسید.

پیش از این نیز شایعاتی در خصوص تولید تراشه‌ی بعدی کوالکام توسط سامسونگ منتشر شده بود؛ از این رو اطلاعات موجود در مورد فرکانس هسته‌های کایرو را می‌توان داده‌ی جدیدی خواند. گمانه‌ها حکایت از این دارد که اچ تی سی، شیائومی و سونی از جمله‌ی اولین کمپانی‌هایی خواهند بود که از این تراشه در گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهند کرد.

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که در خصوص اسنپدراگون 820 باقی است، عملکرد این تراشه در مورد گرم‌شدن در زمان استفاده خواهد بود. پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون 810، همواره اخبار متعددی در مورد گرم‌شدن بیش از حد اسنپدراگون 810 منتشر شد. حال باید دید آیا اسنپدراگون 820 نیز با چنین مشکلاتی دست به گریبان خواهد بود یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات