گیگابایت بخش تولید گوشی‌‌های موبایل خود را تعطیل می‌کند

جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشات منتشر شده، شرکت تایوانی Gigabyte Communications درصدد خروج از بازار گوشی‌های موبایل پس از 11 سال تلاش ناموفق برای کسب سهم قابل قبول از بازار است. به نظر می‌رسد سال 2015 سالی خوب برای تایوانی‌ها در تجارت گوشی موبایل نیست. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 شرکت Gigabyte Communications که این اواخر بیشتر به تولید گوشی‌های ویندوزفونی مشغول بوده است، بیشتر به عنوان یک تولید‌کننده، محصولاتی را برای سایر شرکت‌ها و تحت برند آن‌ها در اروپا و سایر نقاط جهان تولید می‌کند. این شرکت همچنین برند مختص خود را با عنوان GSmart  دارد که حضور محدودی در اروپای شرقی، چین و البته تایوان دارد. سال گذشته Gigabyte Communications در مجموع 300,000 گوشی‌هوشمند را تحت برند GSmart به بازارهای جهانی عرضه کرد. گزارش‌ها حاکی از این است که گیگابایت قصد ندارد کارمندانی را که در حال حاضر در بخش موبایل این شرکت فعالیت می‌کنند، اخراج کند؛ بلکه این افراد در سایر بخش‌های گیگابایت مشغول به کار خواهند شد.

Gigabyte Communictions یکی از بخش‌های جانبی شرکت Gigabyte Technology است که به تولید مادربوردهای کامپیوتر با کلاس جهانی مشهور است. این شرکت در سه ماهه اول سال 2015 موفق شد 4.8 میلیون مادربورد را به فروش برساند که در مقایسه با فروش رقیب هموطن خود یعنی ایسوس با 4.5 میلیون فروش، موفق‌تر عمل کرده است. در حالی که اکثر مردم شرکت گیگابایت را به خاطر تولید مادربوردهایش می‌شناسند، این شرکت همچنین به تولید کارت‌های گرافیکی با همکاری هر دو برند AMD و Nvidia می‌پردازد. همچنین قطعات کامپیوتری دیگری مثل کیس کامپیوتر، مادربوردهای سرور و تجهیزات شبکه هم تولید می‌کند.

البته تجارت قطعات کامپیوتری این شرکت هم با چالش‌هایی روبرو است. اول بخاطر فروش پایین رایانه‌های شخصی در بازار خرده فروشی؛ چرا که بسیاری از مردم خرید خود را به بعد از عرضه رسمی ویندوز 10 موکول کرده‌اند. از سوی دیگر تولید‌کنندگان رایانه‌های شخصی هم بروزرسانی محصولات خود را به دلیل تأخیر اینتل در ارائه نسل بعدی پردازنده‌های خود با نام Skylake عقب انداخته‌اند.

دیگر تولیدکننده تایوان یعنی BenQ هم اعلام کرده است که قصد ندارد بیش از این در بازار گوشی‌های هوشمند سرمایه‌گذاری کند. به نظر می‌رسد که تایوانی‌ها در تولید گوشی‌های هوشمند با مشکلات جدی مواجه شده‌اند؛ چرا که اچ‌تی‌سی هم به تازگی اعلام کرده است که فروش پرچمدار امسال این شرکت یعنی وان ام 9 نسبت به پرچمدار سال گذشته 43 درصد کمتر بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات