بیوک و GMC هم به لیست استفاده کنندگان از کارپلی و اندروید اتو پیوستند

چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که شرکت‌‌های خودروسازی چندان رابط کاربری ساده و کاربر پسندی برای سیستم الکترونیکی داخل خودروهای خود ندارند، اپل و گوگل جبهه جدیدی را برای رقابت با یکدیگر ایجاد کرده‌اند. به تازگی جنرال موتورز استفاده از کارپلی و اندروید اتو در 2 برند دیگر خود یعنی بیوک و GMC را تأیید کرده است.
تبلیغات

جنرال موتورز به سرعت در حال معرفی پشتیبانی گسترده خود از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل طی هفته‌های اخیر است. حالا این شرکت در نظر دارد تا 2 برند دیگر خود یعنی بیوک و GMC را نیز به این ترکیب اضافه کند. بیوک و GMC امسال سازگاری محصولات خود با کارپلی و اندروید اتو را آغاز می‌کنند.

در ابتدا، کار پلی اپل بر روی مدل‌های LaCrosse و Regal بیوک و Canyon، Yukon و Sierra برند GMC در سال 2016 مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از آن مدل‌های دارای اندروید اتو هم خواهند آمد. پیش از این جنرال موتورز در برندهای شورلت و کادیلاک خود نیز این اقدام را انجام داده بود. 

2016 Sierra SLT CrewCab5603 OnStar.0

اقدامات سریع و گسترده جنرال موتورز در شرایطی انجام می‌شود که برخی تولید کنندگان خودرو چندان علاقه‌ای به کارپلی و اندروید اتو از خود نشان نمی‌دهند. تویوتا مثال خوبی از این دسته خودروسازان است. این شرکت اخیرا اعلام کرد که  در حال بررسی استفاده از Smart Device Link (نسخه اپن سورسی از AppLink کمپانی فورد) است. البته این امر مانع از استفاده تویوتا از پلت‌فرم‌های اپل و گوگل نمی‌شود ولی تویوتا نشان داده که بی‌گُدار به آب نمی‌زند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات