گلکسی اس 6 پلاس به همراه گلکسی نوت 5 عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق شایعاتی که به تازگی توسط منابع چینی مطرح شده، امسال خبری از نسل بعدی گلکسی نوت اج نخواهد بود و سامسونگ تصمیم گرفته تا موفقیت گلکسی اس 6 اج را این بار در قالب یک فبلت ادامه دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال گذشته، سامسونگ دنیای فناوری را با گلکسی نوت اج شگفت‌زده کرد. این گوشی‌هوشمند دارای نمایشگری خمیده در سمت راست خود بود که بعنوان نمایشگر ثانویه بطور مستقل از نمایشگر اصلی عمل می‌کرد. درست دو ماه بعد از آن بود که شایعاتی در مورد نسخه اج گلکسی اس 6 شنیدیم. در گلکسی اس 6 اج سامسونگ یک قدم رو به جلو حرکت کرد و هر دو طرف این مدل را بصورت خمیده طراحی کرد و اگر چه گلکسی نوت اج به دلیل این که در سری فبلت‌ها قرار داشت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده بود، ولی این گلکسی اس 6 اج بود که به دلیل طراحی زیبا و منحصر بفرد خود مورد توجه همگان قرار گرفت و البته به فروش خوبی نیز دست یافت. 

بنابراین با توجه به این که در حال حاضر 2 نسخه اج  از محصولات بالا رده سامسونگ در بازار است، حالا کاربران  منتظر دو نسخه از گوشی‌های قدرتمند سری نوت و گلکسی اس از سامسونگ در آینده هستند؛ یک نسخه با طراحی عادی و دیگری با نمایشگر خمیده. در همین راستا در کنار شایعاتی که این روزها از گلکسی نوت 5 می‌شنویم، زمزمه‌هایی هم در مورد نسخه‌ی اج این گوشی‌هوشمند به گوش می‌رسد. ولی شاید این بار خبری از نسخه اج نباشد!

طبق شایعاتی که از منابع چینی به گوش می‌رسد، گوشی‌هوشمند گلکسی نوت 5 به تنهایی عرضه خواهد شد و این بار بجای این که شاهد نسل بعدی نوت اج باشیم با گلکسی اس 6 پلاس که در هر دو طرف دارای نمایشگر خمیده است (شاید بتوان چنین گوشی را گلکسی اس 6 اج پلاس هم نام‌گذاری کرد) روبرو خواهیم بود. 

شاید بپرسید چه فرقی بین این دو هست؟ احتمالاً مهم‌ترین تفاوت این باشد که دیگر خبری از S-Pen نیست؛ ابزاری که قدرتمندترین فبلت‌های سامسونگ را با آن می‌شناسیم. 

این شایعه در کنار شایعات دیگری که پیش از این شنیده بودیم، مطرح شده است. پیش از این برخی مدعی بودند که گلکسی نوت اج 2  که قرار است طی ماه‌های آینده  معرفی شود، بدون اس پن خواهد بود؛ شایعات دیگری هم خبر از این می‌دادند که نوت اج 2 مانند گلکسی اس 6 اج در هر دو طرف نمایشگر خمیده خواهد داشت حالا هم اخباری مبنی بر توسعه گلکسی اس 6 پلاس به گوش می‌رسد. اگر این خبرها درست باشند، دسته‌ای از کاربران سامسونگ که احیاناً از طرفداران گلکسی نوت اج بوده‌اند، دلخور خواهند شد؛ ولی ببینیم که چرا ممکن است سامسونگ بجای تولید گلکسی نوت اج 2 مسیر جدید را انتخاب کرده باشد؟

نوت اج چندان گوشی محبوبی نشد. متأسفانه سامسونگ بعد از معرفی این گوشی اقدام قابل توجهی هم برای توسعه اَپ‌های مرتبط با نمایشگر خمیده این گوشی نکرد. از طرفی توسعه‌دهندگان هم گویا چندان جذب این گوشی نشدند؛ چرا که هنوز هم نرم‌افزارهای زیادی برای پنل اج در دسترس نیست. بنابراین وقتی موفقیت گلکسی اس 6 اج را در بازار در نظر می‌گیریم، جای تعجب نیست که سامسونگ بخواهد موفقیت اس 6 اج را در نسخه فبلت نیز با معرفی اس 6 پلاس تکرار کند؛ بدون این که نیاز باشد منابع زمانی و انسانی خود را صرف نسخه‌ی دیگری از نوت اج کند.

هرچه به شهریور نزدیکتر می‌شویم، باز هم شایعات دیگری از معرفی زودهنگام گلکسی نوت 5 را می‌شنویم و منابع چینی هم این شایعات را تأیید می‌کنند. شما بیشتر در انتظار گلکسی نوت اج 2 هستید یا معرفی گلکسی اس 6 پلاس را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات