زومجی: زیبا‌ترین کنسول‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی

سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
وقتی نام کنسول‌های بازی می‌آید، قطعاً برای همه ما کنسول‌هایی تداعی می‌شوند که امروزه دیگر وجود ندارند؛ ولی یاد و نامشان همواره در ذهن ما جاری است. زومجی در مقاله‌ای، به ۱۰ کنسول خاطره ساز پرداخته که در نوع خود زیبا و نوستالژی هستند.
تبلیغات

در تمام این سال‌ها، و از زمانی که دست چپ و راستمان را تشخیص دادیم، بازی‌های ویدیویی نیز با ما دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها همراه بوده‌اند. هر سال که می‌گذشت، با آمدن کنسولی جدید، قدیمی‌ترها کنار می‌رفتند و حضورشان کم رنگ و کم رنگ‌تر می‌شد. آن زمان، ما به بازی‌ها بیشتر توجه داشتیم تا به خود کنسول‌ها؛ این که چه کنسولی چه مشخصات و ویژگی‌هایی و حتی چه شکلی داشت، از اهمیت چندانی برخوردار نبود.

گفتیم ظاهر کنسول‌ها از قدیم خیلی اهمیت نداشته است؛ اما برای برخی این موضوع مهم است که وقتی کسی را به خانه‌شان دعوت می‌کنند، از دیدن آن کنسول وحشت نکند یا حالش به هم نخورد! البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که طراحی‌های قدیم هرگز به پای طراحی‌های جدید نمی‌رسند و بالأخره فناوری در کنار پیشرفت‌های آماری، از نظر طراحی نیز پیشرفت می‌کند.

در طی ۴۰ سال گذشته یعنی از ابتدای خلقت کنسول‌های بازی، هر کدام از کنسول‌ها از طراحی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده‌اند. برخی طراحی‌های بسیار ساده داشته و برخی در ظاهر، زشت و بدقیافه بوده‌اند؛ ما با آنها کاری نداریم و می‌خواهیم به کنسول‌هایی بپردازیم که از نظر طراحی نسبت به بقیه سرتر بوده‌اند. قطعاً پرداختن به این موضوع، حس نوستالژی شما را قلقلک خواهد داد!

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات