هنگام خرید موبایل مراقب باشید کلاه سرتان نرود

یک‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا گذرتان به بازارهای موبایل افتاده و همانند بسیاری از افراد، دل‌خوشی از این بازارها ندارید. اما به تازگی اتفاق تازه‌ای در بازار می‌افتد که شنیدش بیش از آنکه جالب باشد، دردناک است. همراه  با این گزارش اختصاصی از زومیت باشید.
تبلیغات

وقتی از بازار موبایل می‌نویسیم، مدام شاهد نظرات، درددل‌ها و شکایت‌هایی از اتفاقات ریز و درشت بازارهای موبایل در سراسر کشور هستیم.

از فروش برنامه‌ به قیمت گوشی تا فروش گوشی‌های دست دوم به جای نو و فروش برنامه‌ها و لوازم جانبی اجباری.... همه و همه داستانی تکراری است.

اگرچه همه این اتفاقات را تا حدودی می‌توان در نتیجه بازار کساد این روزها و اجاره‌ بهای نجومی مغازه‌ها دانست، اما نباید این قضیه را نیز نادیده گرفت که گناه مشتری چیست.

بازار موبایل هم مثل بسیاری از صنوف کساد است و کمتر مشتری به قصد خرید به بازار سر می‌زند. از سوی دیگر فروشندگان مجبورند به هر کاری دست بزنند تا درآمدی داشته باشند و بتوانند علاوه بر اجاره مغازه‌ها چیزی هم دست‌شان را برای پرداخت دستمزد کارکنان و گذران زندگی بگیرد.

اما همه این موارد باعث نمی‌شود که در این میان کلاهبرداری شود. با این حال به تازگی، فروشندگان سرگرمی تازه‌ای پیدا کرده‌اند و آن هم ثبت رکورد کلاهبرداری است.

براساس اطلاعاتی که به دست زومیت رسیده، برخی از فروشندگان سودجو گروهی تشکیل داده‌اند و در طول روز هر فروشنده‌ای در بازار بتواند گوشی، نرم‌افزار یا وسایل جانبی را با قیمتی بسیار بالاتر از میزان واقعی به فروش برساند، این موضوع رکوردی برای آن روز محسوب می‌شود و زبان به زبان یا از طریق پیام‌سان‌های موبایل در بازار می‌چرخد و نه تنها از وی به عنوان کلاهبردار یاد نمی‌شود بلکه آن فرد به عنوان شاخ بازار شناخته می‌شود.

به عنوان مثال فروشنده‌ای رکورد فروش اپلیکیشن تا ۱۵۰ هزار تومان، فروش لوازم جانبی ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۹۰ هزار تومان را ثبت کرده و به آن می‌بالد.

در نظر داشته باشید که این موضوع در باره‌ی تمام فروشندگان کشور صدق نمی‌کند.

پس به شما توصیه می‌کنیم اگر این روزها قصد خرید موبایل دارید یا مجبورید به بازارهای موبایل سر بزنید از پیش اطلاعات دقیقی در مورد محصول مورد نظر خود کسب کنید و قیمت آن‌چه می‌خواهید را بررسی کنید تا سوژه‌ای برای شاخ شدن فروشندگان بازار نشوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات