Corsair از دو پکیج خنک‌ کننده مایع برای CPU و GPU رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Corsair امروز به طور رسمی از دو پکیج خنک‌کننده‌ی مایع با نام‌های H110i GTX و HG10 رونمایی کرد که به ترتیب پکیج‌های خنک‌کننده برای CPU و GPU کامپیوترها محسوب می‌شوند.
تبلیغات

دو پکیج خنک‌کننده‌ی جدید که جزو محصولات سری Hydro (هیدرولیکی) شرکت Corsair به شمار می‌روند، از طراحی جالب توجهی برخوردارند. پکیج H110i GTX یک سیستم خنک‌کننده یکپارچه به منظور گرمازدایی از CPU است. H110i GTX از یک رادیاتور 280 میلیمتری و دو فن 140 میلیمتری نوع PWM بهره‌ می‌برد. این دو فن که از مدل SP140Ls هستند، قادر به تولید فشار استاتیکی زیادی خواهند بود که این امر منجر به خنک‌کردن بهتر و عملکرد موثرتر رادیاتور نیز می‌شود.

قلب اصلی H110i GTX را یک واتر پمپ با طراحی جدید تشکیل می‌دهد. در طراحی مجموعه‌ی این واتر پمپ، از یک پمپ و پلیت‌های سرماگیر استفاده شده که منجر به انتقال حرارت بهتر از سطح CPU و خنک شدن بهتر آن می‌شود. پکیج و مجموعه‌ی خنک‌کننده‌ی H110i GTX از قابلیت Corsair Link Software نیز پشتیبانی می‌کنند که به موجب آن می‌توان دمای CPU، مایع خنک کننده‌ی آن و حتی سرعت فن‌های مجموعه را به طور دستی تنظیم کرد. البته به منظور اعمال این تنظیمات و استفاده از این قابلیت، یک هدر درگاه USB 2.0 اضافی روی مادربورد نیاز است.

در سمت مقابل پکیج خنک‌کننده‌ی HG10 به طور اختصاصی به منظور خنک‌کردن پردازنده‌های گرافیکی یا GPU به کار گرفته می‌شود. اولین نسخه از این نوع محصولات در نمایشگاه کامپیوتکس سال گذشته رونمایی شده بود، اما نسخه‌ی جدید آن با به روز رسانی‌هایی همراه است. در واقع نسخه‌ی جدید پکیج خنک‌کننده GPU نوع HG10 هم اکنون از پردازنده‌های گرافیکی جدید GTX Titan X، GTX 980، GTX 980 Ti و GTX 970 انویدیا نیز پشتیبانی می‌کند. براکت و محفظه‌ی نگهدارنده‌ی HG10 همچنین به گونه‌ای طراحی شده که پس از نصب آن می‌توانید پکیج خنک‌کننده‌ی پیش فرض ارائه‌ شده از سوی کمپانی انویدیا را جدا کرده و به جای آن از مجموعه‌ی خنک‌کننده‌ی CPU جدید کمپانی Corsair استفاده کنید. در این شرایط علاوه بر خنک‌ شدن GPU و CPU دستگاه شما، سیستم خنک‌کننده‌ی ارائه شده مدار VRM و حافظه‌ی کامپیوتر را هم تحت مراقبت و خنک‌ شدن قرار می‌دهد. به طور کلی استفاده از دو پکیج جدید خنک‌کننده‌ی کمپانی Corsair یک روش بسیار ساده و مقرون به صرفه از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع کارت گرافیک و CPU را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کمپانی Corsair قیمت پکیج‌های خنک‌کننده‌ی مایع خود را اعلام کرده است. این شرکت قیمت پکیج H110i GTX را معادل 139.99 دلار و قیمت پکیج HG10 را برابر با 39.99 دلار اعلام کرده است. همچنین عرضه‌ی این دو محصول از ماه جولای سال جاری آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات