ویکی لیکس ۲۷۶٫۳۹۴ سند فاش شده‌ی سونی را به پایگاه داده‌ی خود اضافه کرد

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سال گذشته سونی پیکچرز هدف یک حمله‌ی اینترنتی واقع شد که در اثر آن بخش بزرگی از اطلاعات این کمپانی فاش شد. حال ویکی‌لیکس نیز اقدام به انتشار اسناد داخلی این کمپانی در پایگاه داده‌ی خویش کرده است. پس از اضافه شدن بخشی از این اسناد در آوریل سال جاری، حال سری دوم آن‌ها وارد پایگاه داده‌ی ویکی‌لیکس شده است.
تبلیغات

ویکی‌لیکس پس از آنکه در ماه آوریل سال جاری میلادی بخشی از اطلاعات و اسناد داخلی سونی را که شامل اسناد استودیویی، تصمیم‌گیری‌های حول پروژه‌ها، اختلاف دستمزدها بین مردان و زنان و اظهار نظرهای نژاد پرستانه برخی متخصصان سونی می‌شود، اضافه کرد؛ حال بخش دیگری از اطلاعات را که شامل 276٫394 سند است، به پایگاه داده‌ی خود اضافه کرده که می‌توان از طریق جستجو به تمام این اسناد دسترسی پیدا کرد. این اسناد شامل مواردی است که در سال 2014 توسط گروه موسوم به نگهبانان صلح هک شده بود و ویکی‌لیکس تنها دسترسی به این اسناد را آسان‌تر کرده است.

یقینا سونی چندان از اوضاع پیش آمده خشنود نیست. این کمپانی پس از انتشار اولین اسناد توسط ویکی‌لیکس اقدامات قانونی را برای ممانعت از این کار آغاز کرد. ضمنا سونی، توئیتر را تهدید کرد تا از انتشار ایمیل‌ها و اطلاعات فاش شده‌ی این کمپانی توسط اکانت‌های این شبکه‌ی اجتماعی خودداری کند. پس از افشای اطلاعات و ایمیل‌های کارمندان سونی، دو تن از متخصصان این کمپانی به دلیل ضعف امنیتی و عدم تامین امنیت اطلاعات کارکنان، از این کمپانی شکایت کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات