سامسونگ اولین درایوهای 4 ترابایتی 2.5 اینچی جهان با نام‌های P3 Portable و M3 Portable را معرفی کرد

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اخیرا اعلام کرده که اولین درایوهای سبک و سریع ۴ ترابایتی جهان را توسعه داده است. این هارد درایوهای ۲.۵ اینچی با نام‌های M3 Portable و P3 Portable راهی بازار می‌شوند.
تبلیغات

بخش حافظه‌های سامسونگ اخیرا هارددیسک‌های اکسترنال جدیدی را توسعه داده‌ است. این هارد دیسک‌ها با نام‌های M3 Portable و P3 Portable شناخته شده و ۴ ترابایت ظرفیت دارند. هارد دیسک‌های مذکور اولین محصولات ۴ ترابایتی اکسترنال در کلاس ۲.۵ اینچی‌ها هستند که توان مصرفی‌ آن‌ها از طریق USB تامین می‌شود. علاوه بر این وزن هارد دیسک‌های جدید تنها ۲۳۵ گرم است.

هارد دیسک‌های M3 Portable و P3 Portable مشخصات مشابه هارد دیسک‌های ۲ ترابایتی معمولی را دارند. هارد دیسک M3 Portable دارای پورت USB 3.0 و نرخ تبادل اطلاعات ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه است. هارد دیسک P3 Portable هم مانند مدل قبلی پورت USB 3.0 را به همراه داشته اما نرخ تبادل اطلاعات آن ۵ گیگابیت بر ثانیه است. همچنین هر دو مدل از پورت USB 2.0 پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این هارد دیسک‌ها استفاده از پورت USB 3.0 توصیه می‌شود.

دیو کلنسکی مدیر محصولات سامسونگ HDD در خصوص این محصولات گفت:

به لطف تکنولوژی جدید سامسونگ، هارد دیسک‌های جدید ۴ ترابایتی توسعه داده‌ایم که این چهار ۴ ترابایت در فضایی که فقط یک دهم اینچ ضخیم‌تر از درایو ۲ ترابایتی است، جای می‌گیرد. 

طراحی ظاهری هر دو مدل M3 Portable و P3 Portable از یکدیگر متفاوت بوده اما به نظر می‌رسد P3 Portable کمی نازک‌تر از M3 است، هیچ کدام از این هارد دیسک‌ها نیازی به آداپتور ندارند. سامسونگ در حال حاضر قیمت دقیقی از این محصولات ارائه نداده اما اعلام کرد که تا آخر ماه ژوئن برای خرید کاربران در دسترس خواهد بود. سایت Newegg مدل ۲ ترابایتی از هارد دیسک P3 Portable را تنها با قیمت ۹۰ دلار عرضه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات