گوگل استارتاپ Agawi، فعال در حوزه‌ی استریم اپلیکیشن را تصاحب کرد

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش The Information، گوگل سال گذشته استارت‌آپ Agawi را تصاحب کرده است. این استارت‌آپ در حوزه‌ی استریم اپلیکیشن از کلاد فعالیت داشته و این تیم از تکنولوژی بخصوصی برای استریم اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.
تبلیغات

امروزه دانلود اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های هوشمند امری عادی به شمار می‌رود. معمولا کاربران اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌هایی مانند اپل استور، گوگل پلی یا فروشگاه‌های دیگر دانلود و نصب می‌کنند. اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد تغییر این امر خواهیم بود. بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، گوگل استارت‌آپ Agawi را سال گذشته تصاحب کرده که تا کنون هیچ اخباری مبنی بر آن منتشر نشده بود. این استارت‌آپ پیش از این چندین تکنولوژی را توسعه داده بود که به کمک آن کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوشی هوشمند خود را از سرویس‌های کلاد استریم کنند.

Agawi خلاصه شده‌ی any game, anywhere, instantly است که تا کنون این استارت‌آپ همکاری‌های گسترده‌ای با شماری از کمپانی‌های مطرح داشته است. اگرچه تصاحب این استارت‌آپ توسط گوگل پیش از این فاش نشده بود، سایت TechCrunch اعلام کرده که Agawi علاوه بر این که کسب و کار خود را متوقف نکرده، چندین کارمند خود را به گوگل منتقل کرده است؛ این تغییر از طریق پروفایل لینکدین این کارکنان مشخص شده است.

اما واقعا چرا گوگل این استارت‌آپ را تصاحب کرده است؟ بر اساس ادعای گزارش اخیر، این اولین باری نیست که غول جستجوی دنیا قصد دارد تا روش به کار برده‌ی کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌ها را تغییر دهد. احتمالا دلیل این امر مسائل سرگرمی است که گوگل درآمد خوبی از این روش دارد. علاوه بر این احتمالا گوگل از طریق تکنولوژی استارت‌آپ مذکور قصد دارد سیستم اپلیکیشن جدیدی با نام try before you buy طراحی کند؛ در این سیستم توسعه دهندگان کسب درآمد بیشتری خواهند داشت و گوشی هوشمند کاربران نیز بسیار روان‌تر و سریع‌تر اجرا می‌شود. در سیستم try before you buy کاربر می‌تواند برای مدت محدوتی اپلیکیشن‌ دلخواه خود را استفاده کند تا بعدها بتواند آن را از گوگل‌ پلی خریداری کند.

گوگل قصد دارد با استریم اپلیکیشن‌ها، دیگر نیازی به نصب آن‌ها نباشد. البته در این روش هم باید ارتباط مداوم به اینترنت در دسترس باشد، اگر ارتباط با اینترنت قطع شود، ارتباط با اپلیکیشن هم قطع خواهد شد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در  خصوص این تکنولوژی و تصاحب جدید گوگل در دسترس نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات