تماشا کنید: فعال کردن گزینه‌ مخفی گلکسی اس ۶ و نوت ۴ در حالت Adaptive Display

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در آخرین نسل از گوشی‌های خود حالت‌های مختلفی برای تنظیم رنگ‌بندی صفحه نمایش در نظر گرفته است تا به کاربران امکان اعمال سلیقه‌ی خود برای رنگ‌بندی نمایشگر را بدهد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا روش فعال کردن گزینه‌ای مخفی در این تنظیمات را مشاهده کنید.
تبلیغات

افزوده شدن گزینه‌های جدید علاوه بر امکان انتخاب از بین رنگ‌بندی‌های مختلف برای صفحه نمایش، می‌توانند روشنایی آن را نیز بالا ببرند. این عوامل همگی نشان از پیشرفت‌های فراوانی دارند که سامسونگ توانسته در پنل‌های امولد خود ایجاد کند. اما این امکانات هنوز کامل نشده و نواقصی دارند. در حالت پایه می‌توانید رنگ‌ها را به صورت طبیعی و همانند یک پنل IPS LCD مشاهده کنید و از دقت رنگ‌ها لذت ببرید. در حالت Adaptive display یا نمایشگر انطباق‌پذیر نیز می‌توانید از روشنایی بالای ۶۰۰ نیت بهره ببرید، اما در این حالت رنگ‌ها اشباع بوده و بخش‌های سفید‌ی کمی به رنگ زرد متمایل می‌شوند.

اگر در حالت عادی بخواهید از گوشی خود در فضای بیرون و زیر نور خورشید استفاده کنید، مجبور خواهید شد رنگ‌های اشباع شده و غیردقیقی را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. اما منوی مخفی وجود دارد که در واقع همان حالت نمایشگر انطباق‌پذیر است با همان روشنایی ولی با رنگ‌های طبیعی و غیر اشباع شده.

برای فعال کردن این حالت مخفی به روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد توجه کنید. فعلا این حالت در گلکسی اس ۶ و نوت ۴ قابل استفاده است اما انتظار می‌رود روی سایر گوشی‌های سامسونگ که از رابط کاربری تاچ‌ویز روی اندروید آبنبات چوبی بهره می‌برند نیز این روش‌ها عملی و قابل اجرا باشند. پس اگر گوشی سامسونگی دارید که به اندروید آبنبات چوبی بروزرسانی شده، خواهید توانست از این منوی مخفی استفاده کنید.

روش اول: استفاده از لانچر نووا

۱. پس از نصب لانچر نووا، محلی خالی از صفحه‌ی هوم خود را لمس کرده و چند ثانیه نگه دارید. گزینه‌ی ویجت را انتخاب کرده و سپس روی Activities کلیک کنید.

۲. هنگامی که وارد ویجت Activities شدید، انگشت خود را روی تنظیمات Mode Preview Tablet قرار داده و چند ثانیه نگه دارید.

۳. گزینه‌ای جدید متفاوت با آن‌چه که در حال حاضر روی آن قرار دارید، انتخاب کنید. سپس اولین گزینه یعنی Adapt Display را انتخاب کرده و OK را فشار دهید. این روش را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

لینک دانلود

روش دوم: با استفاده از یک نرم‌افزار

۱. نر‌م‌افزار More Shortcuts را دانلود کرده و نصب کنید.

۲. گزینه‌ی Activity را انتخاب کرده و به تنظیمات بروید و گزینه‌ی Mode Preview Tablet را فشار دهید.

۳. فلش آبی رنگ کوچک در سمت راست را فشار داده و Activity را فعال کنید.

۴. مانند روش قبل حالتی متفاوت با آن‌چه را که در حال حاضر روی آن قرار دارید انتخاب کنید. سپس به عقب برگشته و گزینه‌ی Adapt Display را برگزیده و OK را فشار دهید.

در نتیجه حالتی متفاوت را در منوی تنظیمات صفحه نمایش گلکسی اس ۶ و نوت ۴ یا هر گوشی با رابط کاربری تاچ‌ویز و اندروید آبنبات چوبی خواهید داشت. این حالت ضمن حفظ روشنایی بالای صفحه نمایش، رنگ‌های اشباع با سایه‌ی متمایل به زرد نمایشگر انطباق‌پذیر را نخواهد داشت. اما مزیت مهم این روش نیاز نداشتن به روت کردن دستگاه است که کاربردی بودن آن را چند برابر می‌کند.

touch-wiz
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات