کمپانی هایر یخچال فریزر هوشمند اندرویدی تولید می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
یخچال‌فریزر به یکی از اجزای اصلی زندگی تبدیل شده است که برخی مواقع شرکت‌های مختلف سعی کرده‌اند امکانات جذابی را به آن اضافه کنند. هایر نامی تقریبا شناخته شده در صنعت لوازم خانگی است که تصمیم گرفته یخچال فریزر خود را به سیستم عامل اندروید مجهز کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تولیدکننگان مشهور تلاش کرده‌اند تا یخچال‌های فعلی قابلیت‌های هوشمندی داشته باشند، ولی به نظر می‌رسد هایر کمی پا را فراتر گذاشته می‌خواهد به کمک مفهوم اصلی اینترنت اشیا به رقابت کمپانی‌‌هایی چون سامسونگ برود. برخی از یخچال‌های هوشمند سامسونگ از طریق نمایشگر خود امکان وب‌گردی یا دسترسی به اپلیکیشن‌ها را دارند و از یک سیستم عامل بسیار محدود بهره می‌برند. ولی هایر قصد دارد یخچال‌های جدید خود را به سیستم عامل کامل اندروید مجهز کند.

البته هنوز مشخص نیست هایر از کدام نسخه‌ی اندروید برای یخچال‌های هوشمند خود استفاده خواهد کرد، ولی به احتمال زیاد باید منتظر یکی از جدیدترین نسخه‌های این سیستم عامل باشیم که پیش‌نیاز و سخت‌افزار قدرتمندی نیاز ندارد. با این وجود نکته قابل توجه در طراحی یخچال هایر این است که هر دو در مدل ساید‌بای‌ساید آن به یک نمایشگر 32 اینچی با رزولوشن 1080p مجهز خواهد شد. به جز یک پنل کوچک که روی آن تعدادی از وظایف انجام می‌شود، این نمایشگرهای بزرگ به خریداران اجازه می‌دهد تا از محتوای مختلف لذت ببرند. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از یک دوربین داخلی محتویات داخل یخچال را نمایش داد. به کمک این روش دیگر نیازی نیست در یخچال را باز نگه دارید تا چند دقیقه یا چند ساعت تصمیم بگیرید چی بخورید!

در حالی که هنوز مشخصات فنی و سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب سیستم عامل اندروید روی یخچال هوشمند هایر تایید نشده است، ولی می‌توانیم حدس بزنیم که از شبکه WiFi پشتیبانی خواهد کرد. هایر به دیگر امکانات و قابلیت‌های این یخچال اشاره‌ای نکرده است ولی امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف در کنار اپلیکیشن‌های پیش‌نصب شده کارخانه توسط کاربران تاییده شده است. اگر زمان معرفی این یخچال به مشخصات فنی آن نظیر نوع پردازنده و میزان حافظه اشاره نشود، می‌توانیم از برنامه‌ی CPU-Z کمک بگیریم.

داشتن یک یخچال هوشمند با دو نمایشگر 32 اینچی Full HD واقعا جذاب خواهد بود ولی باید ببینیم با امکان اجرای اپلیکیشن‌هایی چون واتس‌اپ، وایبر، لاین یا فیسبوک، ظهر وقتی به خانه می‌رویم ناهار داریم یا نه؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات