تماشا کنید: ساخت پل فلزی بر روی رودخانه‌ ای در آمستردام با چاپگر 3 بعدی معلق

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت هلندی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و یک روبات چاپگر معلق، موفق به ساخت پلی بر روی یکی از رودخانه‌های آمستردام شده است.
تبلیغات

ساخت اولین آپارتمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به پایان رسیده و حال نوبت به گام بعدی ساخت اشیای دیگر با بهره‌گیری از این تکنولوژی رسیده است. از این‌رو یک شرکت هلندی روبات پیشرفته‌ای توسعه داده که با استفاده از قابلیت چند محوری و معلق بودن، می‌تواند اشیای مورد نظر را در هوا پرینت کند.

این شرکت در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد:

ما اخیرا موفق شده‌ایم در بخش تحقیق و توسعه‌، تکنولوژی رباتیک مقرون به صرفه را توسعه دهیم. این روبات می‌تواند اشیای کاربردی را خلق کند. هدف نهایی ما جهت به نمایش در آوردن توانایی‌ها و قابلیت‌های تکنولوژی، ایجاد یک پل فلزی و زیبا در نقطه‌ای از شهر آمستردام است.
designs1

طراحی این پل بر عهده‌ی هنرمندی به نام Joris Laarman است که وی پیش از این در توسعه پرینترهای این شرکت به نام‌های MX3D-Resin و MX3D-Metal نیز همکاری داشته است. تکنیکی که در ساخت این پل به کار برده می‌شود به این صورت است که در ابتدا پرینتر رشته‌های فولادی را با جوش دادن قطعات کوچک فلز مذاب به یکدیگر ایجاد می‌کند؛ سپس استحکام پل مورد نظر با افزایش تعداد این رشته‌ها ایجاد می‌شود. در نهایت روبات قادر است با تکیه دادن بر بخش ساخته شده جلوتر رود و به ساخت ادامه‌ی پل بپردازد.

لارمن یکی از مهندسان این شرکت در رابطه با تکنولوژی روبات یاد شده گفت:

من به آینده‌ی این تکنولوژی جدید اطمینان دارم زیرا از ترکیب تکنیک‌های تولید سنتی و دیجیتال پدید آمده است. روند ساخت چنین پلی به ما ثابت کرد که پرینت سه بعدی می‌تواند مسئولیت ساخت سازه‌های بسیار بزرگ را نیز برعهده بگیرد. این تکنیک آزادی عمل زیادی برای تولید انواع ابزارهای کاربردی ارائه می‌دهد. از این پل می‌توان به عنوان سمبل زیبایی که از پیوند تکنولوژی‌های آینده با سنت‌های آمستردام تشکیل یافته، یاد کرد.

این پل قرار است با همکاری میان ۲ روبات به وجود بیاید؛ به طوری که روند ساخت پل از ۲ سوی رودخانه آغاز خواهد شد، هر روبات در یک سمت رودخانه ساخت پل را آغاز می‌کنند. این کار نشان می‌دهد روبات‌ها به قدری دقت دارند که می‌توانند به تقسیم وظایف خود بپردازند و علاوه بر افزایش سرعت، در ساخت پروژه‌های بزرگ نیز سهیم باشند.

این شرکت تا به حال تعدادی از طراح‌های خود را منتشر کرده است. اما طرح نهایی و محل انتخاب شده برای ساخت پل به زودی مشخص خواهد شد. عملیات ساخت این پلاز شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد.

در ادامه ویدئوهایی از روند کار روبات‌های شرکت یاد شده را مشاهده می‌کنید:

لینک دانلود

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات