داغ‌ شدن پردازنده S810 گریبان گوشی‌های Mi5 شیائومی وButterfly J اچ تی‌ سی را هم گرفت

سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اولین گوشی که خبر داغ‌شدن آن به دلیل استفاده از پردازنده اسنپدراگون 810 کوالکام منتشر شد، وان ام 9 اچ‌تی‌سی بود و چند روز پیش نیز اعلام شد گوشی‌های اکسپریا زد پلاس و زد 4 سونی نیز از همین مشکل رنج می‌برند. حالا به نظر می‌رسد این مشکل به گوشی‌های جی‌باترفلای اچ‌تی‌سی و Mi5 شیائومی نیز سرایت کرده است.
تبلیغات

در حالی که چندی پیش گوشی جذاب جی باترفلای اچ‌تی‌سی با پردازنده اسنپدراگون 810 ویژه بازار ژاپن معرفی شد، به جز مشکل داغ‌شدن زیاد، ظاهرا از عمر باتری ضعیف و مشکل صفحه لمسی رنج می‌برد و به نظر می‌رسد با این وضعیت خیلی زود شکست بخورد. اچ‌تی‌سی برای برطرف کردن مشکل داغ‌شدن گوشی وان ام 9 خود، یک بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر کرد که با محدودکردن فرکانس کاری پردازنده S810 تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده است. از طرف دیگر گوشی وان ام پلاس این کمپانی تایوانی نیز با پردازنده مدیاتک عرضه شده که بعید است راهی به بازارهای اروپایی و آمریکایی داشته باشد.

هنوز نسل جدید گوشی قدرتمند Mi4 شیائومی معرفی نشده و با توجه به مشکل داغ‌شدن پردازنده اسنپدراگون 810، به نظر می‌رسد رونمایی آن با تاخیر همراه باشد. البته اوایل ماه جاری خبری منتشر شد که نشان می‌داد هر دو محصول Mi5 و Mi5 Plus شیائومی به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز خواهند شد. شاید این تصمیم‌گیری برای حال جدی مشکل داغ‌شدن گوشی مجهز به پردازنده S810 باشد که قطعا رونمایی از هر دو محصول را تا زمان آماده شدن تراشه‌ی S820 به تاخیر می‌اندازد.

در حال حاضر شیائومی با استفاده از ابزارهای کاربردی کنترل گرما روی دستگاه Mi Note Pro تلاش کرده تا مشکل داغ‌شدن اسنپدراگون 810 را کم کرده و کنترل کند. اما اگر این پتنت‌ها بتوانند به خوبی گرمای این پردازنده را کاهش دهند، شاید شیائومی تا زمان تولید انبوه پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام صبر نکند.

روز گذشته نیز خبری منتشر شد که به دلیل مشکل داغ‌شدن پردازنده S810، کوالکام مجبور شده تعداد کمتری از پیش‌بینی‌ فروش این پردازنده را عرضه کند. با اینکه این خبر اصلا ما را شگفت‌زده نمی‌کند ولی جالب است که نایب رئیس بخش بازاریابی کوالکام ماه می اعلام کرده بود که پردازنده اسنپدراگون هیچگاه روی دستگاه‌های تجاری داغ نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات