گزارش زومیت از مراسم رونمایی از تلفن P8 هواوی

سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
مطالعه 6 دقیقه
دیشب شرکت هواوی در ایران طی مراسمی از Huawei P8 رونمایی کرد. در این مراسم قابلیت‌ها و ویژگی‌های اصلی این تلفن هوشمند جدید تشریح شد. در ادامه گزارش زومیت از این مراسم را می‌خوانید.
تبلیغات

دیشب، ۲۵ خرداد ۹۴ هواوی از تلفن پرچمدار جدید خود در ایران رونمایی کرد. در این مراسم که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، رسانه‌های حوزه فناوری و فروشندگان برتر تلفن‌های هواوی از سراسر کشور حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، ژو وی، سفیر چین در ایران سخنرانی مختصری درباره روابط تجاری ایران و چین ارائه کرد. نکته جالب تسلط بسیار خوب او بر زبان فارسی بود! او گفت:

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است و در عین حال بزرگ‌ترین بازار صادرات نفت ایران هم محسوب می‌شود.
ژو وی - سفیر چین در ایران

وی با اشاره به این موضوع که تولیدکننده زیرساخت‌ها و تجهیزات مخابراتی کشور هواوی است، گفت:

در حوزه تجهیزات مخابراتی، هواوی بزرگ‌ترین و پرفروش ترین برند دنیا تلقی می‌شود.

سپس آقایی نیا، مدیر دفتر بخش موبایل هواوی در ایران با اشاره به شعار تلفن P8 هواوی Ignite & Creativity که ریشه در هویت این گوشی هوشمند دارد، گفت:

تلفن‌های سری P هواوی فراتر از انتظارات در بازار ظاهر شدند و P8 نسخه تکامل یافته این خانواده است.
huawei-p8-unveiling-12

به گفته‌ی آقایی‌نیا، از مهم‌ترین ویژگی‌های هواوی پی 8 می‌توان به بدنه تمام آلومینیومی آن اشاره کرد. وی گفت:

برای طراحی و تولید بدنه هر تلفن P8 حدودا ۸۱۰ دقیقه زمان صرف می‌شود. ضخامت این محصول جدید ۶.۴ میلی‌متر است که آن را به یکی از باریک‌ترین تلفن‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.
huawei-p8-unveiling-9

دوربین P8 از فضای رنگی RGBW بهره می‌برد و اضافه شدن رنگ سفید به سه رنگ اصلی باعث شده تا عکس‌های گرفته شده با آن ۳۲ درصد روشنایی بیشتر و ۷۶ درصد کنتراست بالاتری داشته باشند. همچنین قابلیتی در دوربین این تلفن وجود دارد که می‌تواند با باز گذاشتن شاتر به نورگیری بپردازند و کاربران بتوانند تصاویری جذاب و انتزاعی از حرکت نور و اثر آن ثبت کنند. این تلفن یک قابلیت جالب هم در زمینه فیلمبرداری دارد و آن Director Mode است. با فعال شدن این حالت، کاربر می‌تواند هنگام ضبط ویدیو به سه گوشی دیگر به صورت بی‌سیم متصل شود. هر کدام از این تلفن‌ها در حال فیلمبرداری از زاویه‌های متفاوتی هستند و کاربر می‌تواند به طور زنده ضبط ویدیو را کارگردانی کرده و در لحظه نمای مورد نظر برای ضبط ویدیو را انتخاب کند.

huawei-p8-unveiling-14

آقایی نیا در ادامه گفت:

P8 همچون Mate 7 دو آنتن در بخش بالا و پایین گوشی دارد تا از نظر اتصال و آنتن‌دهی هیچ مشکلی نداشته باشد و اتکاپذیری بالایی را از این نظر ارائه کند. +Roming هم قابلیت دیگری است که کمک می‌کند تا وقتی کاربر می‌خواهد تلفن خود را از حالت پرواز به حالت عادی باز گرداند، ارتباط مخابراتی هر چه سریع‌تر برقرار شود و کاربر خیلی معطل نماند. پی 8 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، اما در صورت استفاده فقط از یک سیم کارت، می‌توانید از پورت دیگر به عنوان درگاه microSD استفاده کنید.

P8 قابلیت دیگری به نام Auto WiFi دارد که باعث می‌شود تلفن به مرور زمان متوجه شود در چه زمان‌ها و مکان‌هایی به وای‌فای متصل شده و چه زمان‌هایی از آن استفاده نمی‌کنید. به این ترتیب کنترل روشن و خاموش کردن اتصال وای‌فای را به عهده می‌گیرد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. دیگر قابلیتی که به عمر بالاتر باتری کمک می‌کند، Consumption Firewall نام دارد. هواوی ادعا می‌کند در صورتی که این امکان را فعال کنید، می‌توانید تا ۲.۳ روز عمر باتری بیشتری داشته باشید. با فعال کردن این قابلیت، اگر اپلیکیشنی بیش از حد نرمال باتری مصرف کند، دستگاه خود به خود آن را متوقف می‌کند تا باتری شما کمتر هدر برود.

huawei-p8-unveiling-13

پرچمدار جدید هواوی به هشت هسته‌ی پردازشی با معماری big.LITTLE مجهز شده که ۲۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تری دارد. مدتی است که هواوی از پردازنده‌های اختصاصی خودش با نام HiSilicon سری Kirin در تلفن‌هایش استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد آنها از این محصول خود راضی هستند و احتمالا در آینده آن را برای سایر تولیدکنندگان نیز ارائه دهند.

مدیر دفتر هواوی در ایران ادامه داد:

هواوی P8 ضدآب نیست، اما در صورتی که مایعات به شکل اتفاقی روی آن بریزد، از خود مقاومت نشان می‌دهد.
huawei-p8-unveiling-1

او همچنین با اشاره به یکپارچه بودن این تلفن با اسمارت بند جدید هواوی، تاک بند B2 گفت:

P8 در دو نسخه استاندارد و پریمیوم روانه بازار کشور می‌شود. تفاوت این دو تلفن فقط در ظرفیت حافظه داخلی و رنگ بندی متفاوت آنها است. نسخه استاندارد از امروز در دسترس خواهد بود و نسخه پریمیوم هم به زودی روانه بازار کشور می‌شود.
huawei-p8-unveiling-2

یکی از قابلیت‌های جالب گوشی Knickle Sense بود که به کمک آن می‌توانستید پس از گرفتن اسکرین شات، تصویر را برش دهید و فقط بخش مورد نظرتان را ذخیره کنید.

huawei-p8-unveiling-7

یکی از مشکلات بسیاری از ما این است که فراموش می‌کنیم تلفن را کجا گذاشته‌ایم و هر چه اطراف خود را می‌گردیم آن را پیدا نمی‌کنیم. گاهی به تلفن دیگری هم دسترسی نداریم تا خط خودمان را شماره‌گیری کرده و گوشی را پیدا کنیم. هواوی برای رفع این مشکل این امکان را فراهم کرده تا کاربر مشخص کند که دستگاه با شنیدن یک عبارت خاص مثل Hi Buddy یا Where are you صدای زنگی پخش کند و کاربر بتواند آن را پیدا کند. این یک قابلیت کاربردی است!

huawei-p8-unveiling-5

در پایان مراسم هم قرعه کشی بین افراد حاضر در مراسم برگزار شد و به شش نفر از حاضران به عنوان جایزه یک دستگاه P8 هدیه داده شد.

huawei-p8-unveiling-15

نظر شما درباره این تلفن هوشمند چیست؟ آیا با P7 و P6 کار کرده‌اید؟ آیا طراحی آنها را دوست داشتید؟ آیا P8 می‌تواند با تکیه بر قیمت مناسب در فضای رقابتی سنگین این روزها موفق باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات