نخستین گزارش شفافیت سال 2015 آمازون منتشر شد

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمازون نخستین گزارش شفافیت مربوط به سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرد. در این گزارش به درخواست دولت‌ها و افراد یا نهادهای غیردولتی برای کسب اطلاعات کاربران یا حذف و ویرایش محتواهای آمازون اشاره شده است.
تبلیغات

بالاخره آمازون گزارش سالیانه‌ی شفافیت خود را در قالب یک فایل پی‌دی‌اف منتشر کرد. در این گزارش اطلاعاتی مبنی بر درخواست‌هایی که از سوی نهادهای دولتی دریافت کرده و پاسخی را که به آن‌ها ارائه کرده آشکار ساخته است. این گزارش آمازون مربوط به ژانویه سال جاری میلادی تا سی و یکم ماه مِی است.

موارد مطرح شده در این گزارش به شرح زیر است:

  • ۸۱۳ احضاریه: در این گزارش آمازون ۵۴۲ مورد از احضاریه‌های دریافت شده را فراهم کرده است.
  • ۲۵ حکم بازرسی: کمپانی آمازون ۱۳ حکم صادره از مقامات را در این گزارش آورده است.
  • ۱۳ دستور دادگاه: در این گزارش تمامی اطلاعاتی که دادگاه مجموعا چهار بار درخواست کرده، منتشر شده است.
  • ۱۳۲ درخواست خارجی: این کمپانی تعداد ۱۳۲ درخواست خارج از محدوده‌ی ایالت متحده آمریکا، دریافت کرده است.
  • یک درخواست حذف: آمازون موافقت خود را به تنها درخواست حذف محتوا اعلام کرد.
  • بین صفر تا ۲۴۹ درخواست‌های مختلف از سوی نهاد امنیت ملی از جمله دستور دادگاه FISA دریافت کرده که آمازون تعداد دقیق این درخواست‌ها را بنا به دلایل قانونی اعلام نکرده است.

استیون شمیت مدیر امنیتی سرویس وب آمازون در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام کرده که نظارت بر آمازون تا به حال جزو برنامه‌ی PRISM آژانس امنیت ملی نبوده و آمازون باور دارد که درصورتی که مقامات دولتی نیازی در زمینه‌ی دسترسی به اطلاعات مشتری داشته باشند، بنابراین حکم‌های بازرسی ضروری است و این باعث به وجود آمدن هیچ گونه درب پشتی در وب‌سایت آمازون نخواهد بود. شمیت هیچ توضیحی در خصوص منتشر نکردن جزئیات دقیق تعداد درخواست‌های دریافتی از نهادهای امنیت دولتی ارائه نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات