با وجود منابع گازی و نفتی، روسیه در حوزه‌ تولید انرژی آفتابی سرمایه گذاری می‌ کند

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
روسیه از جمله‌ی کشورهایی است که دارای ذخایر عظیم گازی و نفتی است، اما این موضوع باعث نشده تا این کشور به فکر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نباشد. این کشور در حال سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور است.
تبلیغات

داشتن ذخایر عظیم گازی و نفتی، روس‌ها را از احداث نیروگاه‌هایی که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، بازنداشته است. براساس گزارش منتشر شده توسط بلومبورگ، این کشور در حال سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های کوچک انرژی خورشیدی است و در این بین کمپانی روسی Hevel Solar در نظر دارد تا با سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری، نیروگاه‌هایی در سطح کشور تا سال 2018 میلادی احداث کند.

Hevel Solar حاصل شراکت دو کمپانی Renova Group و Rusnano است. Renova Group تحت تملک ویکتور وکسلبرگ است که از وی به‌عنوان ثرورتمندترین شهروند روسی یاد می‌شود. کمپانی جدید آنها، پنل‌های خورشیدی اختصاصی و نیروگاه‌های خود را بصورت مستقل ایجاد خواهد کرد.

هول سولار که هم اکنون وارد هفتمین سال از فعالیت خود می‌شود، درصدد اتمام مراحل ساخت سومین مزرعه‌ی خورشیدی خود در تابستان سال جاری واقع در سیبری شرقی است. دومین نیروگاه خورشیدی این کمپانی در اورنبورگ جای گرفته که در نزدیکی مرزهای این کشور با قراقستان قرار دارد. انتظار می‌رود سومین نیروگاه این کشور از سال جاری آغاز به تولید انرژی الکتریکی کند.

هرچند روسیه نظیر کشورهای آمریکا و شیلی آفتاب گیر نیست، اما کمپانی سازنده در حال ساخت مزارع خورشیدی در مناطقی است که بیش از سایر مناطق در معرض آفتاب قرار دارند. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی درصدد جایگزینی ژنراتورهای دیزلی تولید انرژی است که علاوه بر مصرف سوخت، هوا را نیز آلوده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات