قابلیت چت خصوصی به نسخه بتای پیام‌رسان BBM تحت iOS اضافه می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
چت خصوصی قابلیت جدیدی است که به پیام رسان بلک بری اضافه شده است. کاربران سیستم عامل iOS با نصب نسخه‌ی جدید این پیام‌رسان می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.
تبلیغات

با استفاده از قابلیت چت خصوصی در نرم افزار پیام رسان بلک بری موسوم به BBM به کاربر اجازه می‌دهد بدون دغدغه و نگرانی از چشم‌های کنجکاو دیگران به گفتگو با دوستان خود بپردازند.

با استفاده از این قابلیت تمامی اطلاعات مربوط به مخاطب مخفی بوده و حتی اعلان پیام‌های جدید نیز به صورت کاملا جدا از اعلان عادی پیام‌ها صورت می‌گیرد.

با استفاده از قابلیت چت خصوصی هنگامی که طرفین گفتگوی خود را به اتمام رسانده یا اتاق گفتگو برای مدتی بدون استفاده باقی مانده باشد، تمامی گفتگو‌های طرفین به صورت خودکار حذف می‌شود. برای استفاده از چت خصوصی در اپلیکیشن BBM هنگامی که در حال چت کردن با یکی از مخاطبین خود هستید کافی است بر روی آیکون موجود در گوشه بالا سمت راست تپ کنید.

کمپانی بلک بری این ویژگی جدید را تحت مجموعه‌ای به نام حریم خصوصی و کنترل معرفی کرده است. در این مجموعه می‌توانید از ویژگی‌های دیگری نظیر ایجاد گفتگوهای زمان دار و همچنین حذف پیام‌های پیشین استفاده کنید.

پیام‌های زمان دار به شما اجازه می‌دهند برای پیام‌های ارسال شده از سوی خود زمان تعیین کنید. این قابلیت درست شبیه آن چیزی است که اپلیکیشن‌های اسنپ چت و تلگرام مدت‌ها است از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که شما تعیین می‌کنید مدت زمان نمایش یک پیام 20 ثانیه باشد، پس از سپری شدن این زمان حتی اگر طرف مقابل فرصت مطالعه پیدا نکرده باشد، پیام به صورت خودکار حذف می‌شود.

قابلیت جدید دیگر BBM قابلیت بازگرداندن پیام پیش از خوانده شدن توسط فرد مقابل است. با استفاده از این ویژگی چنانچه متنی را برای دوست خود ارسال کنید و بلافاصله متوجه شوید که پیام شما مناسب نبوده می‌توانید  بدون دغدغه پیش از آنکه متن شما مطالعه شود آن را پس بگیرید و حذف کنید.

در حال حاضر ویژگی‌های مذکور صرفا در نسخه جدید و بتای BBM تحت سیستم عامل iOS قرار دارند و قابلیت نصب این نسخه و استفاده از ویژگی‌های جدید آن صرفا از طریق دریافت دعوت نامه از دوستان میسر است. چنانچه نسخه نصب شده بر روی دستگاه شما 290.100.0.14 است بدان معنی خواهد بود که می‌توانید از تمامی ویژگی‌های مورد اشاره در این مقاله استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات