معاون وزیر ارتباطات: قاچاقچیان مکالمات دستگیر و سیم کارت های بی هویت شناسایی می شوند

یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با تلاش انجام شده، تعداد زیادی سیم‌کارت‌های بی هویت و مراکزی که قاچاق مکالمه بین الملل می‌کردند شناسایی شده‌اند.
تبلیغات

محمود خسروی با بیان اینکه هم اکنون پرونده رسیدگی به متخلفان و قاچاقچیان صوت، که از زیرساخت‌های ارتباطی کشور، مکالمات ورودی و خروجی بین الملل را قاچاق می‌کردند در دادگاه است، گفت:

چنانچه لازم باشد نام متخلفان را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قاچاق مکالمه اغلب از طریق سیم‌کارت‌های بی‌هویت صورت می‌گرفت، ادامه داد:

اقدام وسیعی در مورد قاچاق تلفنی با مسئولیت یکی از اعضای هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت انجام گرفته که طی آن حمله همه جانبه به قاچاقچیان مکالمه و مراکزی که این اقدام را انجام می‌دادند شده است؛ در راستای اجرای این ماموریت، تعداد زیادی سیم‌کارت بی‌هویت شناسایی و این مراکز تعطیل شدند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه قاچاق مکالمات تنها از طریق سیم‌کارت موبایل انجام نمی‌شود، گفت:

قاچاق مکالمات از طریق تلفن ثابت هم وجود داشته و ما توانستیم خطوط E۱ را که برای مصارف دیگر خریداری شده بود اما از طریق آن کار قاچاق صورت می گرفت شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق مکالمات بین الملل در تبادل ترافیک مکالمات به کشور تاثیرات منفی دارد، افزود:

با جلوگیری از این اقدام، درآمدهای دولت از مسیرهای قانونی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:

با اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مکالمات بین الملل، ترافیک مکالمات بین الملل کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد در مسیر قانونی، افزایش پیدا کرد که این موضوع می‌تواند در مبادلات ارزی کشور تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ مکالمات بین الملل به مقصد ایران که در میان کشورهای منطقه پایین‌ترین نرخ محسوب می‌شود، گفت:

با کاهش قاچاق مکالمات و افزایش مسیرهای قانونی تبادل ترافیک مکالمه، هم اکنون نرخ مکالمه به مقصد ایران برای موبایل ۱۲ سنت، برای کل استان‌ها ۱۰ سنت و برای تهران ۸ سنت است و این درحالی است که تا پیش از این، نرخ این مکالمات ۶ سنت و ۸ سنت بود.

خسروی با اشاره به نرخ ورودی مکالمات به کشورهایی مانند آذربایجان و عراق گفت:

منطقه وضع ما از این نظر، از همه کشورها بدتر است؛ برای مثال نرخ مکالمه ورودی به کشور آذربایجان ۲۴ سنت و به عراق ۱۷ سنت است که البته ما توانستیم با جلوگیری از قاچاق مکالمات، نرخ محاسباتی را بالا برده و تعرفه‌های بین الملل را افزایش دهیم و امیدواریم که به زودی به نرخ‌های سایر کشورهای منطقه هم برسیم و درآمدهای شرکت ارتباطات زیرساخت، از مسیرهای قانونی افزایش یابد.

وی با تاکید بر وضعیت رو به بهبود قاچاق مکالمات بین الملل که نتیجه کار شبانه روزی از ابتدای سال ۹۳ تاکنون است تصریح کرد:

پرونده متخلفان در دادگاه در حال پیگیری و رسیدگی است.

ساماندهی به موضوع ترافیک ارتباطات بین الملل و جلوگیری از قاچاق ارتباطات از سال گذشته آغاز شد و کمیته‌ای با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد شد تا به صورت فنی جلوی ارتباطات غیرمجاز را بگیرد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دو مصوبه ۱۹۰ و ۱۹۳ خود، شرکت ارتباطات زیرساخت را موظف به ساماندهی ترافیک تلفن بین الملل کرد و در این مصوبه‌ها اپراتورهای مخابراتی و موبایلی نیز در رابطه با کشف این تخلفات، مکلف شده‌اند.

پیش از این نیز مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفته بود که یک سری از شرکت‌های کوچک ارائه دهنده خدمات اینترنت و تلفن اینترنتی در این حوزه که تخلف داشتند در مرحله اخطار یا لغو پروانه هستند؛ همچنین شناسایی شرکت‌های بزرگ که در این مقوله وارد شده‌اند نیز در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات