تماشا کنید: ویژگی چند وظیفگی iOS 9 روی آیپد ایر 2

یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار iOS 9 برای آیپد علاوه بر همه قابلیت‌هایی که به این دستگاه اضافه شد، ویژگی مالتی تسکینگ نیز ارائه شده که نحوه‌ی کار با آیپد را به کلی دگرگون کرده و استفاده از آن را به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر راحت‌تر می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قابلیتی که کاربران iOS مدت‌ها در انتظار آن بودند ویژگی چند وظیفگی یا مالتی تسکینگ است. حال با ارائه این قابلیت روی آیپد نحوه‌ی کاربرد آن نیز راحت‌تر و دستخوش تغییراتی شده است. در ویدئوی زیر می‌توانید این ویژگی را روی آیپد ایر ۲ مشاهده کنید:

لینک دانلود

قابلیت مالتی تسکینگ روی آیپد، ۳ ویژگی دارد: Slide Over, مشاهده جداگانه و تصویر در تصویر. Slide Over را می‌توان در هر اپلیکیشنی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند فعال کرد. فقط کافی است از گوشه‌ی راست صفحه نمایش انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا پنجره‌ی دیگری باز شود. این پنجره در حدود یک سوم صفحه‌ی نمایش را اشغال خواهد کرد.

این قابلیت در واقع چند وظیفگی نیست چرا که اپلیکیشنی که در پس‌زمینه قرار دارد غیرفعال می‌شود، اما روشی کاربردی برای پاسخ به ایمیل یا هر پیام دیگری است که در آن لحظه دریافت کرده‌اید و با استفاده از این ویژگی نیازی به متوقف کردن کاری که در حال انجام آن بودید، نخواهید داشت.

در آیپد ایر ۲ اگر در حال استفاده از ویژگی اسلاید اور باشید می‌توانید با لمس پنجره‌ی ایجاد شده و کشیدن انگشت خود به سمت چپ ویژگی مشاهد‌ه‌ی جداگانه را فعال کنید که یک ویژگی چند وظیفگی واقعی است. حال می‌توانید از هر دو برنامه به صورت همزمان استفاده کنید و حتی می‌توانید عکس، متن یا هر محتوای دیگری را از یک برنامه به برنامه‌ی دیگر منتقل کنید.

ویژگی دیگر چند وظیفگی تصویر در تصویر نام دارد که مانند ویژگی تصویر در تصویر تلویزیون‌ها عمل می‌کند. برای مثال اگر در حال تماشای یک ویدئو هستید می‌توانید آن را کوچک کنید و به کار با دیگر اپلیکیشن‌ها مشغول شوید در حالی که ویدئو در پنجره‌ی کوچک ایجاد شده به پخش ادامه خواهد داد.

در حال حاضر این ویژگی‌ها مختص اپلیکیشن‌های اختصاصی شرکت اپل هستند اما در آینده انتظار می‌رود سایر اپلیکیشن‌ها نیز از این ویژگی پشتیبانی کنند. ویژگی‌های اسلاید اور و تصویر در تصویر در آیپد ایر، آیپد ایر ۲، آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ پشتیبانی خواهند شد اما ویژگی مشاهده جداگانه فقط مختص آیپد ایر ۲ خواهد بود چرا که پردازنده‌ای قوی‌تر و ۲ گیگابایت رم دارد.

چند وظیفگی به‌ صورت پیش‌فرض در iOS 9 پشتیبانی خواهد شد که البته این سیستم عامل در حال حاضر فقط در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. اپل در نظر دارد نسخه‌ی بتا از سیستم عامل جدید خود را در ماه جولای در دسترس عموم قرار دهد. نسخه‌ی نهایی iOS 9 پاییز امسال منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات