لاین سرویس استریم موسیقی خود را در ژاپن راه‌اندازی کرد

یک‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
ژاپن را باید دومین بازار بزرگ موسیقی در جهان خواند، اما نکته‌ای که در این بازار بزرگ حائز اهمیت است، غلبه‌ی سی‌دی‌ها بر سایر روش‌های استفاده از موسیقی در این کشور است. حال لاین (Line) به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی پیام‌رسان ژاپن، سرویس استریم موسیقی دیجیتال را در این کشور راه‌اندازی کرده است.
تبلیغات

لاین عنوان محبوب‌ترین شبکه پیام‌رسان مورد استفاده در ژاپن را دارا است. لاین برای بهره‌برداری از بازار بکر ژاپن در زمینه‌ی سرویس‌های استریم موسیقی دیجیتال، برنامه‌ریزی کرده و سرویس خود را در این حوزه برای ژاپنی‌ها ارائه کرده است. در حال حاضر می‌توان با عضویت در این سرویس که از الگوی عضویت ماهیانه پیروی می‌کند، از میلیون‌ها قطعه‌ی موسیقی استفاده کرد.

کاربران ژاپنی می‌توانند با پرداخت اشتراک ماهیانه به مجموعه‌ای شامل بیش از 1.5 میلیون آهنگ دسترسی داشته باشند، البته باید به این موضوع اشاره کرد که دو ماه ابتدای استفاده رایگان خواهد بود.

شاید از خود بپرسید که چرا سایر سرویس‌های موجود وارد بازار ژاپن نشده‌اند؟ پاسخ در مشکلات کپی رایت موجود در این کشور نهفته است. اما لاین تحت مالکیت مشترک کمپانی‌هایی نظیر Avex Digital، Sony Music Entertainment و Line Corp قرار دارد و از این‌رو است که این کمپانی موفق شده تا با فائق آمدن بر مسائل موجود، سرویس استریم موسیقی خود را راه‌اندازی کند. همچنین باید به انتشار شایعات در خصوص سرمایه‌گذاری کمپانی Universal Music Group نیز اشاره کرد که در اینصورت دامنه‌ی آهنگ‌های این سرویس بیش از پیش افزایش خواهد یافت. لاین برای در اختیار گذاردن بیش از 5 میلیون قطعه آهنگ تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده که در این بین می‌توان به نام خوانندگانی نظیر تیلور سوئیفت و سم اسمیت نیز اشاره کرد. لاین برای عرضه‌ی بیش از 30 میلیون آهنگ در سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

پس از استفاده‌ی دو ماهه‌ی رایگان از سرویس استریم موسیقی لاین، کاربران در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت 8.13 دلار یا 1000 ین به ازای هر ماه، از این سرویس بصورت نامحدود استفاده کنند. ضمنا در صورت پرداخت نصف مبلغ مورد نظر، این سرویس برای مدت 20 ساعت در هر ماه قابل استفاده خواهد بود.

باید دید که سرنوشت این سرویس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات