اپراتور ژاپنی به کاربران سونی اکسپریا Z4 بابت گرم شدن بیش از حد آن هشدار داد

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی اکسپریا زد ۴ سونی به تازگی در بازار ژاپن از طریق اپراتور NTT DoComMo عرضه شد و کاربران ژاپنی می‌توانند این گوشی را به صورت آنلاین سفارش دهند. البته این گوشی همان اکسپریا زد ۳+ بوده و از همان امکانات سخت افزاری بهره می‌برد. در واقع به غیر از چند تفاوت نرم‌افزاری کاملا مشابه یکدیگر هستند. اما به نظر می‌رسد این گوشی مشکلاتی نیز دارد.
تبلیغات

اکسپریا زد ۴ در همان روز اول یک بروزرسانی نرم افزاری دریافت کرده است که مشکل کم شدن حجم صدای اسپیکرها در برخی شرایط را برطرف می‌کند. شماره ساخت نرم افزار از 28.0B.0.446 به 28.0B.0.457 ارتقا یافته است. این بروزرسانی خیلی سریع منتشر شده که البته با توجه به مشکلاتی که قبلا از وجود آن‌ها اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم به نظر غیرمعمول نمی‌آید.

اکسپریا زد ۴ با قیمتی معادل ۷۴۴ دلاری در ژاپن عرضه شده است. دیگر اپراتورها نیز در روزهای آینده این گوشی را روانه‌ی بازار خواهند کرد.

پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام انتظار می‌رود که سرعت بالایی داشته باشد اما سرعت بالای پردازش می‌تواند باعث گرم شدن گوشی شود. NTT DoComMo برای خریداران این گوشی توصیه‌های در این مورد داشته است. این اپراتور به کاربران گوشزد کرده است که گوشی را در هنگام شارژ شدن خاموش کنند، به صورت منظم از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرند و کارهای سنگین با این گوشی انجام ندهند. همچنین این شرکت اعلام کرده است که اگر گوشی داغ شود و یا بدلیل داغ شدن به صورت خودکار خاموش شود، احتمال دارد که داده‌های خود بر روی گوشی را از دست بدهید.

do-commo

اسنپدراگون ۸۱۰ پردازنده‌ای پر سرعت و قوی است اما بدلیل وجود مشکل داغ شدن از آن انتقادات فراوانی شده است و حتی شایعاتی وجود دارند که استفاده‌ی سامسونگ از پردازنده‌های اکسینوس را به این مشکل مرتبط می‌دانند.

سونی نیز در همین راستا بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن ضمن قبول کردن داغ شدن اکسپریا زد ۴، اعلام کرده است که این مشکل به زودی در قالب یک بسته‌ی بروز رسانی رفع خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. وان ام ۹ نیز در نسخه‌ی اولیه با چنین مشکلی روبرو بود که پس از ارائه‌ی بسته‌ی بروز رسانی رفع شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات