مدیر عامل کسپرسکی: ویندوزفون آسیب پذیری کمتری نسبت به iOS و اندروید دارد

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از موارد بسیار مهم برای کاربران ابزارهای هوشمند مسائل امنیتی است و این که کدام پلتفرم امنیت بالاتری دارد یکی از مباحث داغ بین علاقه‌مندان ابزارهای هوشمند طی سال‌های اخیر بوده است. به تازگی مدیر عامل شرکت معتبر کسپرسکی اظهار نظر جالبی در این زمینه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یوگن کسپرسکی- مدیر عامل شرکت کسپرسکی در جریان کنفرانسی که به تازگی در استرالیا برگزار شد، اعلام کرد که ویندوزفون پلت‌فرم امن‌تری نسبت به iOS و اندروید است. با وجود این که او اعقاد دارد در صورت آلودگی  خطرناک‌ترین سناریوی ممکن برای آیفون اتفاق خواهد افتاد ولی با این حال احتمال این امر را بخاطر سیستم بسته iOS کم می‌داند.

خرابکاران به iOS وسواس پیدا کرده‌اند و نقاط آسیب‌پذیری خیلی زیادی هم در این سیستم عامل وجود دارد. اگر آن‌ها موفق شوند که iOS را آلوده کنند بدترین اتفاق ممکن روی خواهد داد چرا که میلیون‌ها آیفون تحت تاثیر قرار می‌گیرند و از سویی هیچ آنتی ویروس شخص ثالثی که توسط توسعه دهندگان ساخته شده باشد برای کمک به کاربران موجود نیست چرا که اساسا توسعه دهندگان اجازه ساخت چنین چیزی را ندارند.

کسپرسکی با اشاره به این که اندروید هم از نظر آسیپ‌پذیری به خطرناکی iOS است اعتقاد دارد که میلیون‌ها حمله خرابکارانه در رابطه با اندروید صورت می‌گیرد. اما او معتقد است که ویندوز فون تابحال بسیار امن بوده است.  

با توجه به این که بسیاری از کاربران موبایل فعالیت‌هایی مانند کنترل حساب‌های بانکی انجام می‌دهند از این رو بسیاری از مجرمان سایبری بدنبال فرصتی برای سوء استفاده هستند. طبق گفته‌ی آقای کسپرسکی صرف‌نظر از این که از چه پلت‌فرمی استفاده می‌کنید یک راه ساده برای این که موبایل شما دیگر هدف خرابکاران نباشد وجود دارد و آن هم این است که اتصال خود را به اینترنت قطع کنید.

شاید جالب باشد که بدانید این کارشناس مسائل امنیتی گوشی هوشمند ندارد و از یک فیچرفون قدیمی سونی اریکسون برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. به نظر شما کدام پلت‌فرم امنیت بالاتری دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات