سامسونگ و اپل در مورد استفاده از دو دوربین‌ در گوشی‌های خود تحقیق می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
هر دو شرکت اپل و سامسونگ در حال تحقیق بر روی استفاده از دوربین‌های دوتایی در گوشی‌های آینده‌ی خود هستند. بار دیگر خبری از سمت تولیدکنندگان دوربین از کره جنوبی منتشر شده که این شایعات را تایید می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این خبر، تولیدکنندگان ماژول‌های دوربین را بسیار خوشحال می‌کند چرا که سفارش‌های آن‌ها دو برابر خواهد شد. دوربین‌های دوگانه مزایای زیادی نسبت به دوربین‌های تکی دارند. دوربین‌های تکی تقریبا به بالاترین حد کیفی خود رسیده‌اند چرا که دورببین‌های امروزی ۱۶ تا ۲۰ مگاپیکسل بوده و دارای ویژگی لرزش‌گیر اپتیکال نیز هستند و به نظر می‌رسد به آخر خط پیشرفت خود نزدیک شده‌اند. اگر این دوربین‌ها به درستی جاگذاری شوند می‌توانند نمایش رنگ‌ و روشنایی عکس‌ها را بهبود ببخشند و می‌توان بوسیله‌ی آن‌ها به تصاویر عمق بخشید.

گوشی‌های هوشمند و نازک امروزی برای جذب نور بیشتر از حسگر‌ها و لنز‌های بزرگی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود دوربین‌ در پشت گوشی برآمدگی ایجاد کند و استفاده از دو دوربین می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

در حال حاضر مشخص نیست که سامسونگ و اپل در کدام‌یک از گوشی‌های آینده‌ی خود از این فناوری استفاده خواهند کرد اما این فناوری جدید نیست و در گذشته نیز گوشی‌هایی با دو دوربین را دیده‌ایم. برای مثال از هواوی و اچ‌تی‌سی می‌توان نام برد، پس استفاده‌ی شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ از این فناوری دور از انتظار نیست. حتی اپل سال گذشته Linx را خریداری کرده است، شرکتی که تخصص آن استفاده گروهی از حسگرها برای گرفتن‌ها عکس‌های متعدد است. این شرکت سپس با استفاده از این عکس‌ها می‌تواند تصاویر و نقشه‌های سه بعدی ایجاد کند که بسیار کاربردی خواهند بود.

استفاده از دو دوربین در گوشی‌های هوشمند کار سختی برای شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ نخواهد بود و به نظر می‌رسد به زودی شاهد این اتفاق در گوشی‌های آینده‌ی این دو شرکت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات