صندوق‌ های پست در تهران هوشمند می‌ شوند؛ اجرای طرح پست لجستیک

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
معاون شرکت پست اعلام کرد که فاز آزمایشی صندوق‌های هوشمند پستی در تهران راه‌اندازی و ۱۱ صندوق CashLess برای امور پستی نصب شده است که تمامی کارهای خودپرداز، جز دریافت و پرداخت پول را انجام می‌دهد.
تبلیغات

ابراهیم بوداغی با اشاره به برنامه‌های پست هوشمند در جهت ارائه خدمات باکیفیت و به روز به مردم گفت:

پست هوشمند مبتنی بر نیروهای هوشمند است و به همین دلیل بحث آموزش از جمله مباحث مطرح در شرکت پست خواهد بود.

وی از تصویب ۲۷ سرویس پستی در سازمان استاندارد به عنوان سرویس‌های استاندارد خبر داد و با اشاره به ارائه بسته متنوع خدمات پستی گفت:

پست ۸ طرح ماندگار دارد که به تصویب وزیر ارتباطات رسیده و شامل ایجاد مرکز مکانیزه، هاب پستی و ایجاد نواحی در سطح شهرهای جدید و سرویس محور شامل پست الکترونیک، پست لجستیک و پست مالی است.

بوداغی با بیان اینکه طرح مطالعاتی پست لجستیک از سال گذشته شروع و از نیمه دوم امسال مقدمات آن آغاز می‌شود خاطرنشان کرد:

این طرح، یک فرایند سه ساله است و در یک برنامه بلندمدت می‌توان با سرمایه گذاری خاص بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری آن را ایجاد کرد.

وی رویکرد پست را حرکت به سمت مرسولات عادی با سرعت و امنیت لازم برشمرد و گفت:

در بحث ساماندهی خطوط پستی، موضوع خطوط هوایی در دستور کار قرار دارد و با سه شرکت جدید قرارداد بسته شده است؛ همچنین از نیمه دوم سال گذشته هم برای اولین بار خطوط ریلی به این بخش اضافه شد که کار نقل و انتقال مرسولات را تسهیل کرد.

معاون شرکت پست افزود:

بحث ساماندهی مکان‌های کشور به عنوان یک بحث فرابخشی با مدیریت وزارت ارتباطات در حال انجام است و GNAF (نشانی ایرانیان) هم با مدیریت پست و همکاری شهرداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و راهبری وزارت ارتباطات در حال اجراست.

وی از اجرای طرح صدور کارت هوشمند با همکاری سازمان ثبت احوال و نیز راه اندازی پایلوت صندوق‌های هوشمند پستی در تهران خبر داد و گفت:

۱۱ صندوق با نام CashLess در تهران نصب شده که تمامی کارهای خودپرداز جز دریافت و پرداخت پول را انجام می‌دهد؛ سه ماه از پایلوت این صندوق‌ها می‌گذرد و فاز عملیاتی شدن بعد از فاز آزمایشی شروع خواهد شد.

معاون شرکت با بیان اینکه اساسنامه شرکت ملی پست در دستور کار مجلس قرار دارد، ورود اپراتور دوم پست را موجب ساماندهی بخش پست و امنیت بیشتر جامعه برشمرد و گفت:

با ایجاد اپراتور دوم بسیاری از اپراتورهایی که به صورت غیر قانونی در سطح جامعه فعالیت می‌کنند ساماندهی می‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات