استار 3 زد تی ای اولین گوشی هوشمند 4K بازار خواهد بود

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته تصاویر رندر شده‌ای از استار 3 زدتی‌ای را در زومیت دیدید. اما اگر شایعات جدیدی که منابع چینی اعلام کرده‌اند واقعیت داشته باشد، استار 3 زدتی‌ای اولین گوشی هوشمند دنیا مجهز به نمایشگر 4K در بازار خواهد بود.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها  گوشی هوشمند استار 3 ساخت زدتی‌ای مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل و تراکم پیکسلی 806 پیکسل بر اینچ خواهد بود. البته هنوز این خبر بصورت رسمی تایید نشده است. این شایعات همچنین خبر از استفاده استار 3 زد‌تی‌ای از پنل TFT با ساختار کریستالی ویژه می‌دهند. این پنل  علاوه بر این که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد، کیفیت تصویر را نیز بهبود می‌بخشد. 

پیش از این شارپ اولین گوشی هوشمند با نمایشگر 4K خود را معرفی کرده بود; یک گوشی 5.5 اینچی با تراکم پیکسلی 806 پیکسل بر اینچ. ولی شارپ اعلام کرده است که پنل این گوشی هوشمند تا سال ۲۰۱۶ برای تولید انبوه آماده نخواهد شد.

بنا به شنیده‌ها نمایشگر 4K مورد استفاده در استار 3 زدتی‌ای توسط شرکت BOE چین ساخته می‌شود و حاشیه‌های نازکی خواهد داشت. هفته گذشته تصاویری از استار 3 در فضای مجازی منتشر شد که پشت این گوشی را خمیده و نمای جلویی را بدون حاشیه نشان می‌دادند همچنین با اتکا به آن تصاویر دو دوربین در قسمت پشتی این گوشی هوشمند تعبیه شده است.

Alleged-leaked-renders-of-the-ZTE-Star-3

در شرایطی که هنوز هم برخی کیفیت نمایشگرهای فول اچ‌دی را برای  گوشی‌های هوشمند کافی می‌دانند و معتقدند چشم انسان فرق بین فول اچ‌دی و QHD را در گوشی‌های هوشمند تشخیص نمی‌دهد باید دید ورود نمایشگرهای 4K چه سودی برای خریداران خواهد داشت. آیا واقعا  تاثیری در کیفیت نمایشگر خواهد داشت یا صرفا بازی با اعداد برای بازاریابی و فروش بیشتر خواهد بود؟ نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات