کمپانی اوپو از دو گوشی میان رده Neo 5 جدید و Neo 5s رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اُپو یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در کشور چین است که سعی دارد با معرفی محصولات مختلف در کنار دیگر رقبای سرسخت خود از جمه هوآوی، شیائومی، زدتی‌ای و لنوو بخشی از سهم بازار بزرگ این کشور را از آن خود کند. این کمپانی به تازگی از دو گوشی میان‌رده‌ی نئو 5 جدید و نئو 5 اس با مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب رونمایی کرده است.
تبلیغات

Oppo برای اینکه نئو 5 جدید با نسخه‌ی قبلی اشتباه نشود از نام Neo 5 2015 و Neo 5s استفاده کرده که تقریبا هر دو گوشی مشخصات فنی یکسانی دارند که برخی از آنها را از مدل رده‌بالای R1x وام گرفته‌اند. به نظر می‌رسد اگر به دنبال محصولی خوش‌قیمت با امکانات مناسب هستید، می‌توانید این گوشی‌ها را مد نظر قرار دهید.

مهمترین تفاوت بین دو گوشی جدید اُپو در پردازنده‌ی آنها است و مدل نئو 5 اس از شبکه پرسرعت LTE نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی نئو 5 به یک پردازنده 4 هسته‌ای MT6582 مدیاتک با فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتز و هسته‌های پردازشی Cortex A7 مجهز شده در حالی که نئو 5 اس از یک پردازنده 4 هسته‌ای Cortex A53 با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 306 بهره می‌برد. متاسفانه هر دو گوشی به یک نمایشگر 4.5 اینچی IPS با رزولوشن نه چندان مناسب 480 در 854 پیکسل مجهز شده‌اند و اُپو برای آنها 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته است. امکان استفاده از کارت حافظه خارجی 32 گیگابایتی برای مدل نئو 5 (2015) و کارت حافظه 128 گیگابایتی برای نئو 5 اس وجود دارد.

oppo-neo-5

هر دو گوشی میان‌رده‌ی Oppo از یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و فلاش LED بهره می‌برند که در کنار آن برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمات تصویری از یک دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی با لنز f/2.8 استفاده شده است. تنها می‌توانیم عملکرد دوربین‌ها خوب و راضی‌کننده است. اما اُپو باز هم در گوشی‌ها خود از ساختار فلزی دو لایه برای کاهش میزان گرمای تولیدشده استفاده کرده و کاور پشتی شیشه‌مانند دستگاه همچون مدل رده بالای R1x حالت بازتابی دارد.

به نظر می‌رسد Oppo قصد دارد در کنار معرفی پرچمداران این شرکت با ورود چنین گوشی‌هایی که دارای قیمت پایین هستند برای خود سهمی از بازار را دست و پا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات