گوگل کنترل بیشتر حریم خصوصی را به کاربران می‌دهد

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد تا کنترل بیشتر بر اطلاعات را به کاربران بدهد و از این‌رو ویژگی جدیدی با نام My Account را برای کنترل تنظیمات سیاست‌های امنیتی تمامی سرویس‌ها معرفی کرده است. حتی کاربرانی که دارای حساب گوگل نیستند می‌توانند اطلاعات امنیتی مربوط به خود را چک کنند.
تبلیغات

از این پس کاربران گوگل و همچنین کاربرانی که اکانت گوگل ندارند در بخش My Account گوگل تمامی اطلاعاتی که تا به حال به سرویس‌هایی نظیر نقشه‌های گوگل، یوتیوب، جیمیل و حتی جستجوگر گوگل ارائه کرده‌اند را مشاهده کنند. علاوه بر این در این بخش قدم به قدم می‌توان سیاست‌های امنیتی و تنظیمات مربوط به آن را کنترل کرد، این تنظیمات بیشتر شبیه به تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک است. به واسطه‌ی این ویژگی کاربران می‌توانند نگاه اجمالی از انتخاب‌های امنیتی و اطلاعات خود را داشته باشند. همچنین می‌توان تعداد دستگاه‌هایی که به اکانت لاگین شده‌اند را مشاهده کرد، به عنوان مثال می‌توان گوگل را برای خواندن و ثبت اطلاعات مربوط به مسیریابی متوقف کرد.

برای هرکدام از تنظیمات خاص، گوگل به کاربر یادآوری می‌کند که چرا بهتر است این بخش توسط گوگل قابل دستیابی باشد، به عنوان مثال جستجوی سریع یکی از این مزیت‌ها است. گوگل در این بخش اعلام کرده که هیچ اجباری برای ارائه اطلاعات نیست بنابراین کاربران کاملا در انتخاب تنظیمات حریم خصوصی خود آزاد هستند. به عنوان مثال در این بخش برای پاک کردن تاریخچه‌ی جستجوی یوتیوب باید به یک کلیک خارجی کلیک کرد که این نیز نشان دهنده‌ی منسجم نبودن ویژگی جدید گوگل است، اما در هر صورت یک نمای کلی از تنظیمات حریم خصوص ارائه شده است. علاوه بر این امکان دانلود کردن اطلاعات موجود در این بخش فراهم شده، همچنین می‌توانید تغییرات اکانت خود را پس از مرگ تعیین کنید! 

گوگل در وبلاگ خود این ویژگی جدید را معرفی کرد و اعلام کرده که در حال حاضر ۹۰ درصد از جمعیت آمریکا معتقد هستند که کنترل کردن اطلاعاتی که درباره‌ی آن در اینترنت ذخیره شده، بسیار مهم است و تنها ۹ درصد از این جمعیت مدعی شده‌اند که کنترل بسیاری را بر روی اطلاعات خود دارند. ویژگی‌هایی مانند My Account و ویژگی دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها در اندروید M، احساس امنیت بیشتری را به کاربران خواهد داد؛ اما به هرحال این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که گوگل از طریق اطلاعات مشتریان و آگهی‌ها درآمد بسیاری دارد. علاوه بر این تکنولوژی یادگیری ماشین این کمپانی نیز قادر است تا اطلاعاتی را از محتواهای نامشخص مانند تصاویر استخراج کند؛ می‌توان گفت آینده‌ی گوگل کمپانی است که می‌تواند اطلاعات بیشتری را جمع آوری کند.

برای دسترسی به ویژگی My Account می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات