نینتندو تا سال ۲۰۱۷ میلادی ۵ بازی موبایل عرضه می کند

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نینتندو بالاخره وارد حوزه بازی‌های موبایل شد و اولین بازی خود را ویژه‌ی تلفن‌های همراه تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد. به گفته‌ی ساتورو ایواتا، مدیر عامل نینتندو، این شرکت حدود ۵ بازی موبایل تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

به نقل از زومجی، ساتورو ایواتا طی جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران درباره‌ی گزار‌ش مالی سال ۲۰۱۴، اعلام کرد که نینتندو درصدد عرضه‌ی حدود ۵ بازی موبایل برای تلفن‌های هوشمند تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ است. 

ایواتا در جریان این نشست گفت:

شاید شما فکر کنید که این تعداد بازی موبایل کم است اما وقتی ما روی هر بازی تمرکز زیادی داشته باشیم و آن‌ها را طوری توسعه دهیم که تا مدت زمان مشخصی بعد از عرضه نیز در صدر بمانند، این تعداد کم نیست. 

ایواتا در طول این جلسه بار دیگر عنوان کرد که نینتندو با احتیاط و تفکر زیادی وارد بازار بازی‌های موبایل خواهد شد و نمی‌خواهد بازی‌های موجود برای کنسول‌ها را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کند.  

او در ادامه اضافه کرد:

حتی با وجود بازی‌ها و شخصیت‌های پرطرفدار و محبوب، اگر مصرف کنندگان درباره کیفیت بازی احساس نارضایتی کنند، احتمال موفقیت آن محصول پایین است. همچنین، اگر ما بازی‌های موجود روی سخت‌افزارهای کنونی را برای تلفن‌های هوشمند عرضه کنیم، به دلیل تفاوت مکانیسم‌های کنسول‌های بازی و تلفن‌های هوشمند و تفاوتی که در مدل تجارت آن‌ها وجود دارد، نمی‌توان انتظار یک نتیجه خوب را داشت. 

نینتندو از طرف دیگر به تولید دستگاه‌های بازی خود در آینده ادامه خواهد داد؛ کنسول بازی جدید این شرکت با اسم رمز NX در دست ساخت و توسعه است. این شرکت همچنین امیدوار است که ساخت بازی‌های موبایل بتواند مشتریان را با بازی‌های این شرکت آشنا کند و آن‌ها را برای داشتن تجربه‌ای بهتر و بزرگ‌تر به سمت کنسول‌های بازی این کمپانی سوق دهد. نینتندو در همکاری خود با DeNA (یکی از بزرگان صعنت بازی‌های موبایل در ژاپن) در حال توسعه یک سیستم عضویت بین-پلتفرمی است که مخاطبان بازی‌های این شرکت روی تلفن‌های هوشمند را به بازی‌ها کنسول نینتندو متصل می‌کند. 

ایواتا همچنین تایید کرد که نینتندو تاکنون موفق به فروش ۱۰.۵ میلیون مجسمه آمیبو (مجسمه‌هایی برگرفته از شخصیت‌های محبوب بازی‌های نینتندو که از طریق NFC به کنسول‌های این شرکت متصل می‌شوند) در سرتاسر دنیا شده است و پیش‌بینی کرده که این مجسمه‌ی شخصیت‌ها، حتی بعد از پایان یافتن فصل تعطیلات، همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند.  

دیروز نیز در زومجی خواندید که نینتندو توانست پس از چهار سال به سوددهی سالانه برسد. همچنین در جریان گزارش مالی این شرکت در سال ۲۰۱۴، میزان فروش کنسول نسل هشتمی نینتندو و بازی‌های آن نیز اعلام شد. 

نظر شما راجع به بازی‌های موبایل نینتندو چیست و چه چیزی می‌تواند محصولات این شرکت را در برابر موج عظیمی از بازی‌های موبایل، متمایز کند؟

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات