سیستم عامل ابری ویندوز تا سال 2020 از راه می‌ رسد

شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده که پس از انتشار رسمی ویندوز 10، تمام کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را بصورت رایگان به این نسخه از ویندوز بروزرسانی کنند. این موضوع گمانه‌های زیادی را مطرح کرده و انتشار اطلاعات حاکی از آن است که مایکروسافت تا سال 2020 سیستم‌عامل خود را مبتنی بر کلاد منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

 اعلام بروزرسانی رایگان نسخه‌های پیشین ویندوز به ویندوز 10 گمانه‌های بسیاری را در مورد سیاست‌های آینده‌ی مایکروسافت مطرح کرده است. بسیاری از دوستداران ویندوز در کنار سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار مشتاقانه درصدد اطلاع از آینده‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت هستند.

تئوری غالب در مورد آینده‌ی ویندوز را باید در دگردیسی این کمپانی نرم‌افزاری جستجو کرد. مایکروسافت که به صورت سنتی یک کمپانی نرم‌افزاری به شمار می‌رود، در حال تبدیل شدن به شرکتی است که از مدل ارائه‌‌ی نرم‌افزار در قالب سرویس تبعیت خواهد کرد. مایکروسافت با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی رسمی ویندوز 10، در حال تغییر و ارائه‌ی سرویس‌هایی برای استفاده در ویندوز 10 و سایر سیستم‌عامل‌ها است. در واقع با توجه به شواهد موجود می‌توان به روشنی دید که تبدیل شدن به یک کمپانی ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری هم‌اکنون فراتر از یک تئوری است.

فاش‌کننده‌ی نام آشنای روسی که WZor نام دارد نیز توئیت‌هایی را در رابطه با همین موضوع منتشر کرده است. با نگاهی به این توئیت‌ها می‌توان به روشنی دید که تئوری مطرح شده در مورد تبدیل شدن مایکروسافت به یک کمپانی سرویس دهنده به جای ارائه‌ی نرم‌افزار رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. WZor معتقد است که ویندوز در حال گذر از یک دوره‌ی انتقالی است و  مایکروسافت سیستم‌عامل خود را تا سال 2020 تبدیل به یک سیستم‌عامل مبتنی بر کلاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده در این توئیت، در حال حاضر نیز افرادی در مایکروسافت در حال کار روی نسخه‌ی ابری ویندوز هستند و پس از تکمیل آن، این نسخه از سیستم‌عامل در قالب یک بروزرسانی برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

با ورود به حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های رایگان، دیگر راه برگشتی در کار نیست. توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و کسب و کارها در پی یافتن راه‌های پایداری هستند که بتوانند خدماتی را بصورت رایگان یا با هزینه‌ی کم ارائه دهند. شماری از خدمات ارائه شده مشمول هزینه‌‌ی اندکی به‌عنوان آبونمان ماهیانه است و در مقابل شماری دیگر نیز از مدل‌های دیگری استفاده می‌کنند. مایکروسافت نیز باید بهترین روش را برای ارائه‌ی خدمات انتخاب کند.

اولین گمانه‌ها در خصوص ارائه‌ی ویندوز در قالب سرویس ابری توسط WZor و در آوریل سال 2014 میلادی مطرح شد. وی گزارش داد که مایکروسافت در حال کار برای توسعه‌ی نسخه‌ای از ویندوز با عنوان ویندوز کلاد است. در آن زمان ویندوز کلاد سیستم‌عاملی عنوان شد که برای استفاده از تمام امکاناتش نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت الزامی بود. در حالت آفلاین، این سیستم‌عامل توانایی انجام کارهای پایه‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد. در واقع، چنین سیستم‌عاملی در واقع شبیه به چیزی است که گوگل در قالب سیستم عامل کروم ارائه می‌دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا مایکروسافت نیز از چنین روشی در آینده پیروی خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات