گزارش مالی انویدیا در سه ماهه اول 2015: فصل خوب انویدیا با درآمد 1.151 میلیارد دلاری

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا دیروز گزارش مالی مربوط به فصل اول سال 2015 خود را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی در این فصل با رشد 4 درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش روبرو شده است. در آمد انویدیا در فصل اول سال ۲۰۱۵ به رقم ۱.۱۵۱ میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

انویدیا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را منتشر کرده که براساس آن درآمد کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش یافته و به 1.151 میلیارد دلار رسیده است. انویدیا رکورد جدیدی را در مورد حاشیه‌ی سود ناخالص به ثبت رسانده، چراکه براساس گزارش منتشر شده حاشیه‌ی سود ناخالص این کمپانی به 56.7 درصد رسیده است. این در حالی است که سود خالص کمپانی با 2 درصد کاهش به 134 میلیون دلار رسیده است. در مقایسه با سه‌ماهه‌ی منتهی به سال 2015 میلادی، درآمد انویدیا 8 درصد کاهش و سود خالص این کمپانی 31 درصد رکود داشته است. سهام داران انویدیا به ازای هر سهم 0.24 دلار درآمد داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری پیدا نکرده است.

Nvidia

یکی از مواردی که ترازهای مالی انویدیا را در سال جاری تحت تاثیر قرار خواهد داد، کنار گذاشتن کسب و کار تولید مودم‌های ارتباطی Icera است. هرچند انویدیا این بخش از کمپانی را برای فروش قرار داده، اما انتظار دارد تا 100 تا 125 میلیون دلار برای بازسازی هزینه کند. انویدیا بودجه‌ی پیشین مودم‌های LTE را در زمینه‌ی یادگیری عمیق، خودروهای هوشمند و بازی صرف خواهد کرد. هر یک از حوزه‌های نامبرده را باید مواردی خواند که انویدیا در آن‌ها موفق ظاهر شده است.

انویدیا همچنین گزارش مالی غیررسمی خود را که در آن هزینه‌های خرید کمپانی‌های دیگر، مالیات و تغییرات برگرفته از سیاست‌های بازار بورس دخالت داده نشده، منتشر کرده است. براساس گزارش مالی غیررسمی انویدیا، حاشیه‌‌ی سود ناخالص این کمپانی در فصل اول 2015 تقریبا 56.9 درصد و سود خالص کمپانی نیز 187 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی رشدی 13 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین درآمد انویدیا در این گزارش به ازای هر سهم 0.33 دلار است.

در ادامه به تفکیک درآمدهای حاصل از بخش‌های مختلف این کمپانی خواهیم پرداخت. بخش تولید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد کرده و درآمد حاصل از این بخش به 940 میلیون دلار رسیده است. انویدیا این افزایش را در اثر رشد فروش سری پردازنده‌های گرافیکی GeForce برای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های عنوان کرده‌ که با 14 رشد همراه بوده است. پردازنده‌های گرافیکی سری تسلا نیز با افزایش فروش روبرو شده ولی در عوض پردازنده‌های سری کوادرو که سری پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای انویدیا است با کاهش فروش روبرو بوده است.

درآمد حاصل از تراشه‌های تگرا در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 4 درصد و در مقایسه با فصل منتهی به سال 2015 در حدود 29 درصد افزایش یافته است. پردازنده‌های تگرا را می‌توان در داخل انواع گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و حتی خودروها و نیز شیلد انویدیا نیز پیدا کرد.

انویدیا برای فصل دوم درآمدی 1.01 میلیارد دلاری را با کاهش یا افزایشی یک تا دو درصدی پیش‌بینی می‌کند. ضمنا حاشیه‌ی سود ناخالص پیش‌بینی شده حدودا 55.7 درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات