نسخه پیش نمایش 2016 SQL Server تابستان امسال عرضه می‌ شود

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت نخستین پیش‌ نمایش عمومی از نسخه بعدی نرم‌افزار SQL Server را آماده و اعلام کرده که این محصول تابستان امسال با نام SQL Server 2016 عرضه خواهد شد.
تبلیغات

ساتیا نادلا در کنفرانس Ignite که در شهر شیکاگو برگزار شد، SQL Server 2016 را معرفی کرد. در نسخه جدید این محصول بیشتر روی قابلیت‌های امنیتی بهتر و ادغام آن با آژور تمرکز شده است.

قابلیت‌های کلیدی SQL Server 2016 به شرح زیر است:

  • رمزنگاری مداوم: تمامی اطلاعات ذخیره و طبقه بندی‌ شده همواره توسط تکنولوژی‌های امنیتی Microsoft Research رمزنگاری خواهند شد.
  • Stretch Database: کاربران SQL Server قادر خواهند بود تمامی اطلاعات خود را روی پلتفرم دیگری همانند آژور جهت افزایش کارایی انتقال دهند. در حقیقت این ویژگی امکان دسترسی به داده‌های قبلی را آسان می‌کند و این فضا را به وجود می‌آورد تا متخصصان IT به راحتی بتوانند به خدمات سرویس ابری Azure دسترسی داشته باشند.بنابراین کاربران آسان‌تر و سریع‌تر از قبل می‌توانند سراغ داده‌های مورد نظر خود بروند.
  • in-Memory OLTP: این قابلیت که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، در SQL Server 2016 به طور گسترده پیشرفت داشته و توسعه داده خواهد شد. موتور in-Memory OLTP برای گرفتن بیشترین همروی (اجرای چندین عمل به طور همزمان) طراحی شده و از یک مکانیزم کاملا جدید استفاده می‌کند که تاخیرهای پاسخ‌دهی همزمان را از بین می‌برد. 
  • Built-in Advanced Analytics, PolyBase و Mobile BI: در SQL Server 2016 دامنه‌ی بیشتری برای آنالیز داده‌ها و اطلاعات ایجاد شده و تکنولوژی‌هایی مانند PolyBase این قابلیت‌ها را بیش از هر زمان در دسترس قرار خواهند داد. Polybase  بخشی از قسمت اجرایی SQL Server Parallel Data Warehouse محسوب می‌شود و از طریق SQL Server 2016 در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد. Mobile BI هم در ارائه اطلاعات به صور گرافیکی در دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

این مجموعه جدید قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته‌ای را مبتنی بر زبان برنامه‌نویسی R در اختیار گرفته است و به گفته مقامات مایکروسافت، سیستم هوشمند سازمانی موبایلی را هم در خود جا داده است. مایکروسافت وعده داده که اولین نسخه پیش نمایش عمومی از SQL Server 2016 در تابستان سال جاری آماده عرضه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات