رویترز: سواچ برای ساعت‌ های هوشمند و خودروها باتری‌ با عمر شارژ 6 ماهه می سازد

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی سوئیسی سواچ (Swatch) درصدد عرضه‌ی باتری جدیدی برای ساعت‌های‌هوشمند است که عمر بالایی دارد. این باتری را نه تنها می‌توان در ساعت‌های هوشمند بکار گرفت، بلکه خودروها نیز قادرند تا از آن استفاده کنند.
تبلیغات

نیک هایک، مدیرعامل کمپانی سواچ که زمانی ساعت‌های‌هوشمند را نمی پذیرفت، حال درصدد تبدیل کردن سواچ به یکی از پیشروترین ساعت‌سازان سوئیسی در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های‌هوشمند است. وی در گفتگو با هفته نامه‌ی Handelszeitung به این موضوع اشاره کرده که سواچ در نظر دارد تا یک باتری با عمر بسیار بالا را معرفی کند که علاوه بر ساعت‌های‌هوشمند می‌توان از آن در خودروهای الکتریکی نیز استفاده کرد.

هایک در این مورد گفت:

هر تولیدکننده‌ای که بتواند یک ساعت‌هوشمند با عمرباتری 6 ماه روانه‌ی بازار کند، از یک فاکتور بسیار تاثیرگذار و قدرتمند برای فروش برخوردار است.

سخنگوی سواچ نیز اظهارات هایک را تایید کرده است. در ماه مارس میلادی، سواچ در پاسخ به اپل، از برنامه‌های خود برای تعبیه تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی در ساعت‌هایش خبر داد که می‌توان با استفاده از آن پرداخت‌های الکترونیکی را انجام داد.

در صورتی که بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی ساعت در جهان بتواند باتری‌هایی را که هر 6 ماه یکبار نیاز به شارژ دارند، به‌همراه ساعت‌های‌هوشمندش روانه‌ی بازار کند، از فاکتور بسیار تاثیرگذاری برخوردار خواهد شد. سواچ چندی پیش اولین ساعت هوشمند خود را معرفی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات