آیفون 6 پلاس؛ پر فروش ترین فبلت آمریکا در سه ماهه اول 2015

پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش جدید موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار، آمار فروش فبلت‌ها نسبت به کل گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، در آمریکا ۲۱ درصد گزارش شده است. مطابق آمار، فبلت‌ها امسال ۶ درصد فروش بیشتری نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ داشته‌اند. در بین این فبلت‌ها، گوشی آیفون 6 پلاس اپل رتبه اول فروش را از آن خود کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش جدید موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار، فبلت‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروش بسیاری داشته‌اند. در حقیقت تمامی گوشی‌های هوشمند که سایز صفحه نمایش آن‌ها ۵.۵ اینچ یا بیشتر باشد، جزو فبلت‌ها به شمار می‌آید.

گوشی آیفون ۶ پلاس اپل، یکی از پر فروش‌ترین فبلت‌ها در ایالت متحده آمریکا است. پیش از این براساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار، در فاصله‌ی ماه آگوست تا اکتبر سال گذشته میلادی، آیفون ۶ پلاس ۴۱ درصد از میزان فروش فبلت‌ها در بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بود. در سال گذشته، ۵۸ درصد از خریداران آیفون ۶ پلاس، صفحه‌ی نمایش بزرگ‌ را دلیل انتخاب این گوشی‌هوشمند عنوان کرده بودند. فبلت‌ها سال ۲۰۱۳، تنها ۲ درصد از بازار گوشی‌های‌هوشمند ایالات متحده را در اختیار داشتند.

264

بر اساس تخمین کمپانی اپل، آیفون ۶ پلاس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، ۴۴ درصد از فروش فبلت‌ها را در آمریکا از آن خود کرده است. با در نظر گرفتن این آمار و ارقام، آیفون ۶ پلاس ۹.۲۴ درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. فبلت‌های دیگر ۱۱.۷۶ درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند.

اگرچه رقابتی جدی در فروش فبلت‌ها وجود دارد، اما این بدین معنی نیست که مشتری‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند با سایز کوچک‌تر از فبلت‌ها علاقه‌مند نیستند؛ طبق گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار، ۴۳ درصد از مشتریان آیفون و ۴۷ درصد از مشتریان گوشی‌های اندرویدی سایز صفحه نمایش را اولویت اصلی در خرید گوشی‌ هوشمند می‌دانند.

بر اساس گزارش مشابه، اپل موفق‌ترین سازنده گوشی‌ هوشمند در بین سه اپراتور مخابراتی آمریکا است. در AT&T، گوشی‌های آیفون‌ ۵۹ درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ کسب کرده است. این رقم در اپراتور مخابراتی Sprint حدود ۵۰ درصد بوده و در اپراتور Verizon، به ۴۲ درصد افت کرده است. سامسونگ رقیب اصلی اپل در بازار گوشی‌های هوشمند، در اپراتور مخابراتی T-Mobile با ۴۲ درصد، موفق‌ترین کمپانی برای فروش گوشی‌های هوشمند بود.

گزارشی دیگر از موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار نشان می‌دهد که یک سوم فروش آیفون و آیپد برای کاربران اندروید در بازار اروپا بود. در ایالت متحده شرایط فرق می‌کند، زیرا کاربران علاقه زیادی به تغییر پلتفرم موبایل خود نشان نمی‌دهند. این گزارش نشان می‌دهد که ۱۱.۴ درصد از صاحبان جدید گوشی‌های آیفون از اندروید مهاجرت کرده‌اند و این رقم در سال گذشته میلادی ۱۴.۶ درصد بود. در پلتفرم اندروید شاهد بی ثباتی آمار و ارقام هستیم؛ زیرا کاربران جدیدی که از اپل به اندروید مهاجرت کرده بودند ۵.۹ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ گزارش شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات