زومجی: تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty (قسمت چهارم: ارواح)

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پرداختن به سه شاخه‌ی اصلی مجموعه‌ی «ندای وظیفه» به نام‌های «جنگ جهانی دوم»، «جنگاوری مدرن (Modern Warfare)» و «عملیات سیاه (Black Ops)»، حال به شاخه‌ی نو پا و جوان «ارواح» (Ghosts) می‌رسیم که توسط استودیو «اینفینیتی وارد» توسعه پیدا می‌کند. زومجی در مقاله‌ای، به این شاخه از مجموعه‌ی مالتی میلیاردی Call of Duty پرداخته است.
تبلیغات

استودیو «اینفینیتی وارد» که زمانی به عنوان خالق مجموعه‌ی ندای وظیفه شناخته می‌شد، پس از عرضه‌ی قسمت دوم سری جنگاوری مدرن با بحرانی شدید رو به رو شد و بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که به خاطر خروج و درگیری اعضای اینفینیتی وارد، این استودیو به کل منحل شود. با این حال، خروج دو خالق و بنیان‌گذار استودیو به همراه بیش از ۴۰ نفر از مقامات و اعضای ارشد اینفینیتی وارد، اکتیویژن را مجاب به این موضوع نکرد که استودیو را منحل کند و باز هم با استخدام افرادی تازه و گاه نام‌آشنا، سعی کرد حداقل اسم محبوب اینفینیتی وارد را حفظ کند.

مقاله‌های مرتبط:

    این بار استودیو «اینفینیتی وارد» ما را به دنیایی تازه و البته آشنا برد. جایی که همه چیز آن‌طور که در ذهن ما حک شده است، پیش نمی‌رود و ما در نقش سربازانی قرار می‌گیریم که این‌بار برای بازپس گیری سرزمینی ویران شده تلاش می‌کنند. در دنیای Ghosts خبری از کلیشه‌های خاورمیانه‌ای و تروریست‌های همیشگی نیست، در عوض اینفینیتی وارد نگاهش را به کشور‌های آمریکای جنوبی دوخته و اتحاد آنها بر ضد ایالات متحده‌ آمریکا را سوژه‌ی اصلی داستان خود قرار داده است. کشورهایی مانند شیلی و برزیل با تشکیل یک فدراسیون، جنگی عظیم را علیه ایالات متحده آغاز می‌کنند. آمریکا که خود درگیر مشکلاتی بوده، حالا خود را برابر دشمنی تازه وارد و برق‌آسا می‌بیند. فدراسیون به سبب بحران‌های نفتی دنیا، توانست خود را تبدیل به یک ابرقدرت بزرگ کند و کنترل اقتصادی دنیا را به دست بگیرد. سربازان فدراسیون با دزدیدن و تحت کنترل درآوردن ایستگاه فضایی، چندین ناحیه و شهر بزرگ ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند به طوری که ویرانی عظیمی برجای می‌ماند. داستان اصلی بازی از اینجا آغاز می‌شود، جایی که سال‌ها از این اتفاق گذشته و تعدادی از فرماندهان و سربازان قدیمی ارتش آمریکا با تشکیل گروهی به نام Ghosts سعی در بازپس گیری کشور خود دارند.

    برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

    Call of Duty: Ghosts

    اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات