بهبود نمایش تبلیغات گوگل در نتیجه پیشی گرفتن جستجوهای موبایل از پی‌ سی

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین داده‌های منتشر شده حاکی است که تعداد جستجوهای انجام شده با استفاده از گجت‌های موبایل در مقایسه با پی‌سی‌ها در شماری از کشور‌ها پیشی گرفته و از این‌رو با توجه به اینکه درآمد اصلی گوگل از طریق تبلیغات است، این کمپانی سعی دارد تا کیفیت تبلیغات تحت گجت‌های موبایل را بیش از پیش افزایش دهد.
تبلیغات

 درآمد اصلی غول جستجو از طریق تبلیغات است و با توجه به این موضوع که تعداد جستجوهای انجام شده در برخی کشورها با استفاده از گجت‌های موبایل از پی‌سی‌ها پیشی گرفته، از این‌رو گوگل درصدد بهبود کیفیت هرچه بیشتر نمایش تبلیغات در نمایشگر انواع گجت‌های موبایل است. با توجه به اینکه گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌ها در مقایسه با پی‌سی‌ها صفحه‌ی نمایش کوچک‌تری دارند، پس گوگل در نظر دارد تا تبلیغات موبایل را بیشتر بر مبنای داده‌های تصویری نمایش دهد.

یکی از راه‌های بهبود نمایش تبلیغات در گوگل، ایجاد حلقه‌ای از تصاویر ثبت شده است که می‌توان با کشیدن تصاویر، تصاویر را به ترتیب بزرگ و کوچک کرد. در صورتی که کاربر روی تصویر مورد نظر کلیک کند، گوگل درآمد کسب خواهد کرد. در گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌ها می‌توان به جای استفاده از لینک، اطلاعاتی را قرار داد که کاربران را مستقیما به صفحه‌ی خرید محصول راهنمایی کند. با توجه به اینکه تبلیغات قدیمی برای استفاده توسط کلیک ماوس طراحی شده، روش جدید باید با تمرکز روی ژست‌های لمسی باشد.

برای مثال کاربران بیشتر تمایل خواهند داشت تا روی تصویر گوشی‌هوشمندی کلیک کنند که عبارت 5 گیگابایت حافظه‌ی رم روی آن نوشته شده باشد. استفاده از تصاویر، مشخصات فنی و قیمت در ابزار‌های موبایل بسیار تاثیرگذارتر است.

در مورد خودرو‌ها نیز می‌توان از تصاویر خودرو در کنار اطلاعاتی از مصرف سوخت و قیمت آن استفاده کرد که در صورت کلیک کاربر، گوگل درآمد کسب می‌کند. گوگل اخیرا تبلیغات وام مسکن را نیز در اختیار شماری از وام دهندگان قرار داده است. کاربران با پر کردن فرم مربوط به در خواست برای مبلغ وام مورد نظر خود در کنار اطلاعاتی نظیر تعداد اقساط و میزان هر قسط، به وب‌سایت، اپلیکیشن یا شماره‌ی تلفن وام دهنده‌ی راهنمایی می‌شوند.

در حال حاضر میزان جستجوی کاربران گجت‌های موبایل در 10 کشور که شامل آمریکا و ژاپن نیز می‌شود از تعداد جستجوهای انجام شده با پی‌سی پیشی گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات