دادگاه ثبت نام تجاری Skype‌ را در اروپا به دلیل شباهت با Sky ممنوع کرد

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
دادگاهی در اروپا رایی صادر کرده که براساس آن مایکروسافت نمی‌تواند به‌دلیل شباهت نام تجاری اسکایپ با شبکه‌ی تلویزیونی اسکای، این نام تجاری و لوگوی مربوط به آن را در اروپا به ثبت برساند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده، رای دادگاه، مایکروسافت را از ثبت نام و نشان تجاری اسکایپ در اروپا باز خواهد داشت، چراکه براساس حکم مرجع قضایی اروپایی، نام سرویس مایکروسافت شباهت بسیاری با نام شبکه‌ی تلویزیونی اسکای دارد. این دومین باری است که اسکای مایکروسافت را در دادگاه شکست می‌دهد. پیش از این نیز غول نرم‌افزاری جهان به همین علت و شکایت اسکای، مجبور شد تا نام سرویس ابری خود را از اسکای‌درایو به وان‌درایو تغییر دهد.

سخنگوی مایکروسافت در اظهار نظری در این مورد چنین گفت:

ما مطمئنیم که هیچ شباهتی بین این دو نام و نشان تجاری و سرویس‌هایی که تحت نام آن‌ها ارائه می‌شود، وجود ندارد. این تصمیم هیچ الزامی را برای تغییر نام سرویس ما ایجاد نکرده است.

در صورتی که مایکروسافت تصمیم به تغییر نام اسکایپ نداشته باشد که گویا این چنین است، پس باید در انتظار دریافت مبالغی تحت عنوان گواهی استفاده از نام اسکای توسط این کانال بریتانیایی باشیم. اسکای در سال 2005 میلادی دادخواست خود را تقدیم دادگاه کرد و این شکایت 6 سال پیش از تصاحب اسکایپ توسط مایکروسافت رخ داده است. مایکروسافت سرویس اسکایپ را با پرداخت 8.5 میلیارد دلار از آن خود کرد. این درگیری بیشتر به دلیل ثبت نام اسکایپ است. حال باید دید سرنوشت این پرونده به کجا ختم می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات