سرویس استریم موسیقی اپل در WWDC 2015 معرفی نخواهد شد

اپل چند ماه پیش گزارش داده بود که قصد ادغام سرویس استریم موسیقی جدیدش را در iOS 8.4 دارد. این نسخه از iOS و سرویس استریم موسیقی جدید قرار است در کنفرانس WWDC 2015 که از هجدهم خرداد آغاز می‌شود، معرفی شوند؛ اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل به این زودی سرویس استریم را معرفی نخواهد کرد.

 انتظار می‌رفت سرویس استریم موسیقی جدید اپل هنگام رونمایی از iOS 8.4، معرفی شود. نیویورک تایمز نیز پیش از این اعلام کرده بود که اپل سرویس جدید خود را در هشتم ماه ژوئن و در کنفرانس WWDC 2015 که در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد. 

اما اخیرا Billboard که نشریه‌ای فعال در زمینه موسیقی است، اعلام کرده که اپل ممکن است به اندازه کافی برنامه‌ی دقیقی برای معرفی سرویس جدید خود در ماه ژوئن نداشته باشد. اپل بدون در نظر گرفتن تعدادی از خوانندگان مشهور و موسیقی‌های محبوب آن‌ها، قادر به معرفی این سرویس و فروش آن به عموم نخواهد بود؛ به همین دلیل این کمپانی سرویس استریم موسیقی خود را پس از ماه ژوئن معرفی می‌کند.

یکی از افراد آگاه در نشریه Billboard اعلام کرد:

ژوئن تاریخ انتشار این سرویس نخواهد بود.

اوایل هفته جاری گزارشی مبنی بر نقشه جدید اپل منتشر شده بود؛ بر اساس شواهد، اپل استراتژی ورود به بازار پخش موسیقی و افزایش پله‌ای سهم خود را کنار گذاشته و تصمیم دارد مستقیما به مصاف با عمده‌ترین رقیب خود یعنی اسپاتیفای برود. پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم مشابه اپل در مورد یوتیوب منتشر شده بود که بر اساس آن‌ها، اپل به کمپانی موسیقی یونیورسال پیشنهاد داده مبلغی را که یوتیوب به عنوان حق پخش موسیقی در سایت خود به این شرکت پرداخت می‌کند تقبل کند تا این همکاری بیش از این ادامه نیابد.

در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در معرفی سرویس استریم موسیقی خود تاخیر خواهد داشت، عده‌ای بر این باورند که اپل این سرویس را ماه بعد حتما معرفی خواهد کرد. یکی دیگر از منابع آگاه امروز گزارشی دیگری منتشر کرده که بر اساس آن مدعی شده اپل قصد دارد سرویس خود را ماه آینده نه فقط در آمریکا بلکه در بازارهای جهانی نیز معرفی کند.

در حالی که شایعات قبلی حاکی از آن است که اپل قصد داشت تا قیمت خدمات خود را در بخش استریم موسیقی ۷٫۹۹ دلار در ماه تعیین کند که نسب به ۱۰ دلار در ماه برای اسپاتیفای کمتر است، اما حال به نظر می‌رسد قیمت ۱۰ دلاری همانند اسپاتیفای را برای سرویس خود در نظر گرفته است.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده