پردازنده‌ 14 نانومتری برادول اینتل با عرضه‌ سری اسکای لیک عمر کوتاه‌ تری خواهد داشت

چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
بروز شماری از مشکلات برای سری پردازنده‌های برادول باعث شد تا عرضه‌ی این پردازنده که قرار بود سال گذشته روانه‌ی بازار شود، به تعویق بیفتد. بنابراین با توجه به اینکه نسل ششم پردازنده‌های اینتل تا پایان امسال روانه‌ی بازار می‌شوند، می‌توان گفت که نسل پنجم این پردازنده‌ها عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.
تبلیغات

با توجه به تاخیر ایجاد شده در فرآیند تولید و عرضه‌ی نسل پنجم تراشه‌های اینتل، این پردازنده‌ها مدت کوتاه‌تری را به‌عنوان آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل به خود اختصاص خواهند داد، چراکه نسل ششم پردازنده‌های این کمپانی اواخر سال جاری روانه‌ی بازار خواهند شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که پردازنده‌های نسل پنجم به واسطه‌ی بهره‌گیری از سوکت که از طریق مادربوردهای نسل 9 پشتیبانی می‌شوند، همچنان به عنوان یک گزینه‌ی خوب برای خرید در اختیار کاربران خواهد بود.

Broadwell 1

تولیدکنندگان کامپیوترهای پی‌سی و لپ‌تاپ‌ها معرفی محصولات خود را با پردازنده‌های نسل پنجم سری برادول آغاز کرده‌اند. از جمله‌‌ی بهترین گزینه‌های موجود می‌توان به Core i5-5675C و Core i7-5775C اشاره کرد. این پردازنده‌ها را نمی‌توان جایگزینی برای پردازنده‌های پرچمدار کنونی خواند، اما اینتل با کاهش مصرف پردازنده‌های نامبرده و همچنین بهبود عملکرد آن‌ها گزینه‌های خوبی را پیش روی خریدران قرار داده است. توان طراحی حرارتی این پردازنده‌ها 65 وات است که می‌توان نتایج بسیار خوبی را با اورکلاک کردن آن‌ها به دست آورد.

Broadwell 2

برادول را باید بسیار قوی‌تر از هسول خواند. Core i5-5675C دارای حافظه‌ی L3 با ظرفیت چهار مگابایت کش است. Core i7-5775C نیز حافظه‌ی کشی با ظرفیت 6 مگابایت دارد. هر دو پردازنده مورد اشاره با پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro 6200 و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 و رزولوشن 4K روانه‌ی بازار خواهند شد. اضافه شدن حافظه‌ی 128 مگابایتی eDRAM باعث شده تا این پردازنده بتواند به راحتی رزولوشن 4K و 5K را با کمترین استفاده از پردازنده حافظه‌ی رم پشتیبانی کند. پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro 6200 از دیکدر VP8 نیز پشتیبانی می‌کند.

Broadwell 3

پردازنده‌های نسل پنجم مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتر هستند، در حالی که نسل ششم که با عنوان اسکای‌لیک همراه خواهند شد، از حافظه‌های رم DDR3 و DDR4 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

Broadwell 4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات